استفاده از استخراج بیت کوین برای تأمین گرمای کانادایی‌ها

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
دولت کانادا قصد دارد با استفاده از گرمای حاصل از استخراج بیت کوین، گرمایش ۱۰۰ ساختمان مسکونی و تجاری در شمال ونکوور را با جمعیتی حدود ۱۵۵ هزار نفر تأمین کند.
تبلیغات

به گزارش Cointelegraph، شرکت ماینی در کانادا به نام مینت گرین در نظر دارد با همکاری با Lonsdale Energy، از سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) گرمای مورد نیاز ساکنان شمال ونکوور در بریتیش کلمبیا را تأمین کند.

مینت گرین روز پنجشنبه (۲۲ مهر ۱۴۰۰) اعلام کرد که طبق توافقی که با ونکوور شمالی انجام داده است، برای گرمایش ۱۰۰ واحد مسکونی یا تجاری، از دیگ‌های دیجیتال استفاده خواهد کرد؛ این دیگ‌ها با جلوگیری از ورود ۲۰ هزار تن گاز گلخانه‌ای به اتمسفر می‌توانند بیش از ۹۶ درصد از برق مصرفی استخراج بیت کوین را بازیابی و به این طریق، گرمای لازم را برای ساکنان این منطقه را تأمین کنند.

کالین سالیوان، مدیرعامل مینت گرین، هدف از این مشارکت را مقابله با مسائل مرتبط با تغییرات آب و هوایی عنوان کرد.

براساس گزارش اتحادیه جهانیِ ساختمان و ساخت‌وساز در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹)، عملیات ساخت ساختمان در کانادا تقریباً ۳۸ درصد از دی‌اکسید کربن منتشرشده در مناطق شهری را به خود اختصاص داده است.

در زمستان‌های سرد کانادا، بیشتر فعالان حوزه رمزارزها برای تأمین گرما از ریگ‌های استخراج استفاده می‌کنند.

مینت گرین در حال حاضر برای استفاده و بازیابی ضایعات حرارتی تولیدشده از استخراج بیت کوین با تأسیسات Vancouver Island Sea Salt و شرکت کانادایی Shelter Point Distillery همکاری می‌کند؛ این شرکت قصد دارد تا قبل از شروع زمستان بعدی در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) این تصمیم خود را عملی کند.

کمترین دمای ثبت‌شده برای ونکوور شمالی تقریبا منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات