تسلا احتمالا سیستم ۱۰۰ مگاواتی را به شبکه برق تگزاس متصل می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بلومبرگ می‌گوید تسلا قصد دارد تابستان امسال شبکه‌ی ۱۰۰ مگاواتی ذخیره‌ی برق را به شبکه‌ی برق تگزاس متصل کند تا انرژی موردنیاز ۲۰،۰۰۰ خانه تأمین شود.
تبلیغات

طبق گزارش‌ها، جدیدترین پروژه‌ی مخفی ایلان ماسک باتری بزرگی برای شبکه‌ی برق تگزاس است تا ازطریق آن، ثبات شبکه‌ی برق این ایالت بهبود پیدا کند. براساس گزارش خبرگزاری تک‌اسپات به‌نقل از بلومبرگ، این نخستین‌باری نیست که تسلا سیستم ذخیره‌سازی برق تولید می‌کند؛ بااین‌حال، پروژه‌ی شبکه‌ی برق تگزاس می‌تواند به تسلا برای دستیابی به هدف جاه‌طلبانه‌اش، یعنی تبدیل به شرکت برق غیرمتمرکز کمک شایانی کند.

کسب‌و‌کار انرژی تسلا که با نام Tesla Energy شناخته می‌شود، در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ رشد سالانه‌ی ۲۰۰ درصدی تجربه کرد و آمار نشان می‌داد این شرکت در بازه‌ی زمانی یادشده موفق شده است سیستم ذخیر‌ه‌سازی برق ۱،۵۸۴ مگاوات‌ساعتی را مستقر کند.

رؤیای ایلان ماسک این است که تسلا انرژی را به شرکتی جهانی برای توزیع برق تبدیل کند. گفته می‌شود واحد انرژی تسلا درنهایت می‌تواند ازلحاظ رشد از واحد خودروساز این شرکت عبور کند. تسلا برای عملی‌کردن اهداف بلندپروازانه‌اش میزان استفاده از سیستم‌های Powerpack و Megapack را افزایش درخورتوجهی داده است.

ماه گذشته‌ی میلادی، برق ساکنان تگزاس چندین بار قطع شد و در برخی مناطق دمای هوا به‌شدت کاهش یافت، در حدی که تعداد زیادی از گیاهان صدمه دیدند. ایالت تگزاس شبکه‌ی برق مستقل دارد و اتفاقات ماه گذشته‌ی میلادی باعث شد ساکنان این ایالت از یکی از ضعف‌های بزرگ این شبکه مطلع شوند. این طوفان زمستانی باعث شد نیاز به اتصال شبکه‌ی برق تگزاس به دیگر شبکه‌های برق ایالات متحده‌ی آمریکا بیش‌ازپیش حس شود و اصلاحاتی روی سیستم مدیریت شبکه‌ی برق اعمال شود تا در آینده مشکلات این‌چنینی دوباره پیش نیایند. 

طبق گزارش جدید بلومبرگ،، تسلا زیرمجموعه‌ی جدیدی با عنوان Gambit Energy Storage LLC راه‌اندازی کرده است تا در سکوت خبری سیستم ذخیره‌سازی برق ۱۰۰ مگاواتی را در انگلتون تگزاس تولید کند. این سیستم اساسا آرایه‌ی بزرگی از باتری‌ها است که می‌تواند در روزهای گرم تابستانی انرژی موردنیاز ۲۰،۰۰۰ خانه را تأمین کند. شورای اعتبارسنجی برق تگزاس موسوم به ERCOT در حال ارزیابی پیشنهاد جدیدی است که می‌گوید این سیستم ذخیره‌سازی برق تا ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) به‌ مرحله‌ی عملیاتی برسد. 

ایلان ماسک سال‌ها است به راه‌اندازی سیستم‌های ذخیره‌ی برق برای مناطق مسکونی تمایل دارد. مدیرعامل ثروتمند اسپیس ایکس و تسلا سال ۲۰۱۵ سیستمی با عنوان Powerwall معرفی کرد. Powerwall سیستم باتری خانگی است که هنوز عملا استفاده نشده است. پروژ‌ه‌ی Gambit نخستین سیستم ذخیره‌ی انرژی برای شبکه‌ی برق تسلا نیست؛ اما نشان می‌دهد تسلا به‌همان اندازه‌ای که روی توسعه‌ی کسب‌و‌کار خودرو تمرکز می‌کند، به کسب‌و‌کار انرژی نیز اهمیت می‌دهد. 

تسلا سال ۲۰۱۷ شبکه‌ی ذخیره‌سازی برق ۱۰۰ مگاواتی را معرفی کرد که در بخش جنوبی استرالیا تأسیس شده بود تا بتواند ازطریق آن،‌ انرژی برق اضافی تولیدشده‌ی مزرعه‌ای متشکل ‌از دوربین‌های بادی را ذخیره کند.

سیستم‌های Powerpack و Megapack تسلا سال‌ها است در نزدیکی ایستگاه‌های فرعی برق (پست برق) یا شهرهای کوچک استفاده می‌شوند و میلیون‌ها دلار در هزینه‌های نهایی صرفه‌جویی می‌کنند. آنچه تسلا در نزدیکی پست‌های برق و شهرهای کوچک مستقر کرده، سیستم‌های نسبتا کوچکی محسوب می‌شوند؛ اما تسلا و PG&E درحال‌حاضر مشغول تولید سیستمی ۱۸۲٫۵ مگاواتی در یک پست برق در منطقه‌ی ساحلی سان‌فرانسیسکو هستند. این سیستم ذخیره‌سازی برق احتمالا تا پایان تابستان پیش رو به بهره‌برداری می‌رسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات