برنامه چین برای درختکاری گسترده برای مبارزه با آلودگی هوا

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چین به‌منظور افزایش سطح پوشش جنگلی برای مقابله با مشکل جدی آلودگی هوا ، ۶۰ هزار سرباز را به خدمت گرفته است.
تبلیغات

چین از جمله کشورهای دارای مشکل آلودگی هوا است. اما اخیرا این کشور برای بهبود کیفیت هوا و کاهش انتشار گازها دست به کارشده است. در سال ۲۰۱۷، چین تصمیم گرفت تا ۴۰ درصد از کارخانجات خود را تعطیل کند و برنامه‌هایی را برای ممنوعیت خودروهای دیزلی اعلام کرد. در سال ۲۰۱۸، چین تبدیل به بزرگ‌ترین دودکش جهان شده است که قادر به کاهش ۱۵ درصد از آلودگی‌های هوا در این منطقه است.

اکنون چین با یک طرح جدید آمده است: کاشت درخت به وسعت ۸۴ هزار کیلومتر مربع. در حال حاضر، چین حدود ۲۰۸ میلیون هکتار مناطق جنگلی دارد. طبق اعلام آسیا تایمز، طی سال ۲۰۱۸، این کشور امیدوار است که کل جنگل‌های خود را از ۲۱ درصد به ۲۳ درصد افزایش دهد و تقریبا ۶۰ هزار سرباز را به انجام این کار اختصاص داده است.

گروهی از ارتش آزادی‌بخش خلق و همچنین نیروهای مسلح ملی از پست‌های خود در مرز شمالی برای انجام این پروژه کنار کشیده شده‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، ژانگ جیانلونگ، رئیس اداره امور جنگلداری چین می‌گوید که کل جنگل‌های کشور در کمتر از دو دهه می‌تواند تا ۲۶ درصد افزایش یابد.

بیشتر سربازان به استان به شدت آلوده‌ی هبئی در نزدیکی پکن اعزام می‌شوند که یکی از اصلی ترین مناطق سهیم در مشکل آلودگی است. این استان متعهد شده که میزان پوشش جنگلی خود را تا سال ۲۰۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش دهد.

با وجود توجه جدی چین به مشکل آلودگی هوا، بعید است که حتی درختان اضافی مشکل را کاملا حل کند. پوشش جنگلی چین در حال حاضر هم ۲۱ درصد است و کشور همچنان دارای مقدار قابل توجهی دود است. با این که قطعا دو درصد جنگل هم مفید است؛ ولی احتمالا کیفیت هوا در چین دچار چندان تغییر محسوسی نخواهد شد. این راهبرد به همراه استراتژی‌های دیگری چون ممنوعیت وسایل نقلیه آلوده کننده و تلاش در به کار گرفتن انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند موثر باشد. آلودگی هوا تأثیرات عمده‌ای بر سلامت انسان‌ها دارد و کشورهایی مانند چین اگر بتوانند زودتر سطح الودگی را کاهش بدهند، بهتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات