اسپاتیفای برای اولین‌بار یک سال سودآور را پشت‌سر گذاشت

سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اسپاتیفای / Spotify / اسپاتی فای در موبایل در دست
گزارش مالی جدید اسپاتیفای از سودآوری این شرکت برای اولین‌بار در تاریخ خود حکایت می‌کند.
تبلیغات

اسپاتیفای از زمان آغاز به کارش در سال ۲۰۰۸، اولین‌بار سالی سودآور را پشت‌سر گذاشت. اسپاتیفای قبلاً گه‌گاه فصول سودآور را تجربه کرده بود؛ اما به‌طور مداوم هر سال ضرر می‌کرد.

اسپاتیفای مدت‌ها به سرمایه‌گذاران گفته بود که رشد را بر سودآوری ترجیح می‌دهد؛ اما در سال ۲۰۲۳، هم‌زمان با تلاش برای کسب سود، رویکرد خود را تغییر داد. گزارش درآمد اسپاتیفای نشان می‌دهد که این شرکت بالاخره به هدفش دست یافته است.

اسپاتیفای می‌گوید: «تعداد کاربران فعال ماهانه با رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته به ۶۷۵ میلیون نفر رسید. افزایش ۳۵ میلیون نفر کاربر، بزرگ‌ترین رشد سه‌ماهه‌ی چهارم در تاریخ ما را رقم زد. تعداد مشترکان سرویس پریمیوم با ۱۱ درصد افزایش به ۲۶۳ میلیون نفر رسید.»

یکی از عوامل سودآوری می‌تواند تصمیم اپل مبنی‌بر اجازه‌ی نمایش قیمت‌ها در اپلیکیشن iOS اسپاتیفای در اروپا و هدایت کاربران به وبسایت اسپاتیفای برای ثبت‌نام بوده باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات