ثروت مدیرعامل انویدیا در ۵ سال ۳۰ برابر شد!

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
مطالعه 1 دقیقه
لبخند جن سون هوانگ / Jensen Huang مدیرعامل انویدیا در جلوی لوگو سبز Nvidia
به‌لطف افزایش تقاضا برای پردازنده‌های هوش مصنوعی، ثروت مدیرعامل انویدیا در طول پنج سال ۳۰ برابر شد.
تبلیغات

پنج سال پیش، جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، در این شرکت سهامی به‌ارزش تقریباً ۳ میلیارد دلار داشت؛ حالا همان مقدار سهام ۹۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

رشد انفجاری سهام انویدیا بسیاری از تحلیلگران را حیرت‌زده کرده است. تیم سبز در گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ گفت که برای سومین فصل متوالی ۲۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

تقاضای فراوان برای پردازنده‌های هوش مصنوعی نقش مهمی در رشد فروش انویدیا ایفا کرده است. هوانگ پیش‌بینی‌ بهتر از حد انتظار ارائه داده و به سرمایه‌گذاران اعلام کرده است که شرکتش تقاضای بسیار زیادی برای پردازنده‌های هوش مصنوعی دریافت کرده است.

هوانگ می‌گوید: «اساساً در حال تغییر نحوه‌ی کارکرد کامپیوترها و آنچه می‌توانند انجام دهند، هستیم.»

هوانگ حدود ۸۶٫۷۶ میلیون سهم از انویدیا را در‌اختیار دارد (بیش از ۳٫۵ درصد از کل سهام). با رشد بیش از ۹ درصدی قیمت سهام و رسیدن به حدود ۱٬۰۳۸ دلار، ارزش سهام هوانگ یک‌شبه حدود ۷٫۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

در پنج سال اخیر، ارزش سهام انویدیا ۲۸ برابر شده است. مدیرعامل ۶۱ ساله‌ی انویدیا این شرکت را در سال ۱۹۹۳ با هدف ساخت GPU برای بازی‌های ویدئویی تأسیس کرد. فروش کارت گرافیک برای بیش از یک دهه بزرگ‌ترین منبع درآمد انویدیا بود؛ اما حالا حوزه‌های دیگری مانند زیرساخت‌های ابری و هوش مصنوعی به منبع درآمد بزرگی برای تیم سبز تبدیل شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات