بزرگ‌ترین صرافی رمزارز آمریکا «زمستان صنعت کریپتو» را پشت‌سر گذاشت

یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو کوین بیس روی ساختمان این شرکت
گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۴ کوین‌بیس نشان می‌دهد که این صرافی با سود و درآمد فراتر از انتظار، زمستان ارزهای دیجیتال را پشت‌سر گذاشته است.
تبلیغات

با بازگشت رونق به بازار رمزارزها، درآمد و سود کوین‌بیس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، افزایش یافت. طبق گزارش مالی کوین‌بیس، درآمد این صرافی در فصل اول ۲۰۲۴ به ۱٫۵۸ میلیارد دلار رسید که بسیار بیشتر از پیش‌بینی ۱٫۳۲ میلیارد دلاری تحلیلگران بلومبرگ بود. این صرافی در مدت مشابه سال گذشته، ضرر ۷۹ میلیون دلاری تجربه کرد.

سود خالص کوین‌بیس در فصل اخیر ۱٫۱۷ میلیارد دلار بود که نشان‌دهنده‌ی سود هر سهم ۴٫۴ دلاری است و دلیل اصلی آن می‌تواند افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و سود ۷۳۷ میلیون دلاری ناشی از نوسان‌های بازار باشد.

حجم معاملات و دانلود اپلیکیشن موبایلی کوین‌بیس به‌دلیل تقاضای زیاد ناشی از راه‌اندازی صندوق‌‌های قابل‌معامله‌ی بیت کوین (ETF) در بورس آمریکا، افزایش چشمگیری یافت. قیمت بیت‌کوین در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) به رکورد ۷۴,۰۰۰ دلار رسید. این دومین سوددهی متوالی فصلی کوین‌بیس پس‌ از هفت فصل ضرردهی محسوب می‌شود.

کوین‌بیس می‌گوید که در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲) بیش‌ از ۳۰۰ میلیون دلار درآمد از تراکنش‌های کاربرانش به‌دست آورد؛ اما در‌عین‌حال تأکید کرد نتیجه‌گیری بر‌اساس این آمار باید با احتیاط انجام شود.

طبق پیش‌بینی کوین‌بیس، درآمد ناشی از اشتراک و خدمات این صرافی در سه‌ماهه‌ی دوم به حدود ۵۲۵ تا ۶۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

درآمد حاصل از تراکنش‌ مشتریان کوین‌بیس در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۳ تقریباً دو برابر شده و به‌ بیش از یک‌میلیارد دلار رسیده است. رشد سهام بزرگ‌ترین صرافی رمزارز ایالات‌ متحده در سال جاری تقریباً به ۳۰ درصد می‌رسد؛ درحالی‌که قیمت بیت‌کوین در همین مدت حدود ۴۰ درصد رشد کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات