رشد ۶۰ درصدی سهام یک شرکت به‌دلیل اشتباه تایپی!

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
ترید کردن با مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ
اشتباه تایپی ساده در گزارش درآمدزایی سه‌ماهه‌ی Lyft، ارزش سهام این شرکت را افزایش چشمگیری داد.
تبلیغات

اشتباه‌های تایپی همیشه اتفاق می‌افتند؛ اما گاهی اوقات آن‌‌ها بسیار پرهزینه هستند. در جدیدترین نمونه، شرکت Lyft به‌اشتباه یک صفر اضافه به گزارش درآمدزایی سه‌ماهه‌ی خود اضافه کرد که باعث شد ارزش سهامش ۶۰ درصد افزایش یابد و البته پس‌ از مدت کوتاهی ارزش سهام آن بار‌دیگر کاهش یافت.

نتایج درآمدزایی سه‌ماهه‌ی Lyft از بهبود ۵۰۰ واحدی یا ۵ درصدی حاشیه‌ی سود تعدیل‌شده در سال مالی ۲۰۲۴ درمقایسه‌با سال قبل حکایت می‌کرد. انتشار این خبر باعث شد تا ارزش هر سهم شرکت مذکور به ۱۹٫۷ دلار افزایش یابد که بیشترین قیمت آن از آگوست ۲۰۲۲ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲) محسوب می‌شود.

عدد اعلام‌شده در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی Lyft، صرفاً اشتباه تایپی بود. ارین بروور، مدیر ارشد مالی این شرکت، به سرمایه‌‌گذاران اعلام کرد که رشد شرکت درواقع ۵۰ واحد پایه بوده است و نه ۵۰۰ واحد. به‌بیان بهتر، حاشیه‌ی سود تعدیل‌شده‌ی Lyft درواقع ۰٫۵ درصد افزایش یافته است؛ درحالی‌که در گزارش مالی این شرکت به‌اشتباه ۵ درصد اعلام شده بود؛ تفاوتی که می‌تواند معادل صدهامیلیون‌ دلار باشد.

اشتباه Lyft در گزارش درآمدزایی این شرکت سود بسیاری از سهام‌داران را از بین برد و افزایش ۶۰ درصدی ارزش سهام آن‌ها به ۱۶ درصد کاهش یافت که از افت بیش‌ از دومیلیارد‌دلاری ارزش بازار شرکت خبر می‌دهد.

سهام Lyft از زمان عرضه‌ی اولیه‌ی این شرکت در سال ۲۰۱۹ عملکرد موفقی نداشته و از آن زمان تاکنون، ۸۰ درصد از ارزشش را از دست داده است. مدیر مالی Lyft انتظار دارد ۲۰۲۴ به اولین سالی تبدیل شود که جریان درآمدی این شرکت به‌طور کامل مثبت خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات