ارزش بازار ۷ شرکت فناوری از بورس همه کشورها غیر از آمریکا بیشتر است

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اپل Apple روی فروشگاه حضوری آسمان تاریک
هفت شرکت بزرگ صنعت فناوری ازجمله اپل و مایکروسافت، دارای ارزش بازار بیشتر از بورس تک‌تک کشورهای دنیا غیر از آمریکا هستند.
تبلیغات

مؤسسه‌ی تحقیقاتی Factset که روی بازارهای مالی نظارت می‌کند، در گزارش جدیدی می‌گوید مجموع ارزش بازار «هفت شکوهمند» (لقبی که به شرکت‌های اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون، انویدیا، متا و تسلا نسبت داده می‌شود) از ارزش بازار سهام هر کشوری در دنیا به غیر از ایالات متحده بیشتر است.

ارزش بازار بورس کشورها از نگاه موسسه Factset

در حال حاضر ارزش بازار بورس ایالات متحده از ۵۰ تریلیون دلار عبور می‌کند و پس از این کشور، چین با ارزش بازار بورس کمتر از ۱۰ تریلیون دلار قرار دارد. در رتبه‌های بعدی ژاپن، هنگ کنگ، هند و فرانسه قرار می‌گیرند که ارزش بازار بورس آن‌ها به ۱۰ تریلیون دلار نمی‌رسد.

مطابق آخرین آمار از بازار بورس آمریکا، ارزش بازار اپل هم‌اکنون به حدود ۳٫۰۲ تریلیون دلار می‌رسد. ارزش بازار مایکروسافت، آلفابت و آمازون به ترتیب ۲٫۹۶ تریلیون دلار، ۱٫۸۵ تریلیون دلار و ۱٫۶۱ تریلیون دلار است.

ارزش بازار شرکت‌های فناوری در یک سال اخیر رشد چشمگیری تجربه کرده است، خصوصاً انویدیا. تیم سبز که انواع کارت گرافیک انویدیا را عرضه می‌کند، در سال ۲۰۲۳ توانست به‌لطف افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، ارزش بازار خود را سه برابر کند.

بزرگان صنعت فناوری مثل اپل و مایکروسافت نیز همواره روند صعودی در بازار بورس داشته‌اند و این دو به ترتیب در رتبه‌ی اول و دوم باارزش‌ترین شرکت‌های دنیا قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات