گزارش مالی شیائومی: افت ۱۶ درصدی فروش موبایل و رکوردشکنی تعداد کاربران

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
لی جون مدیرعامل شیائومی در کنار لوگو Xiaomi
شیائومی در سه‌ماهه‌ی اخیر رکورد جدیدی برای تعداد کاربران فعال ثبت کرد؛ اما فروش گوشی‌های این شرکت نزدیک‌ به ۱۶ درصد کاهش یافت.
تبلیغات

شیائومی در گزارش مالی جدیدش که به فصل دوم ۲۰۲۳ ارتباط دارد، از افت ۱۵٫۸ درصدی حجم عرضه‌ی گوشی خبر داده است. درآمد شیائومی در این بازه‌ی زمانی ۱۳ درصد درمقایسه‌با فصل دوم ۲۰۲۲ افت کرد و به ۳۶٫۵ میلیارد یوان (کمی بیشتر از پنج میلیارد دلار) رسید. کسب‌و‌کار موبایل نقش مهمی در درآمدهای فصلی شیائومی ایفا می‌کند.

مدیران شیائومی می‌گویند کاهش فروش گوشی‌های این شرکت نتیجه‌ی افت تقاضا در بازارهای بین‌المللی است. شیائومی در فصل دوم ۲۰۲۳ مجموعاً ۳۲٫۹ میلیون گوشی فروخت. این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۲ توانسته بود ۳۹٫۱ میلیون گوشی به‌دست مشتریان برساند.

عملکرد واحد موبایل شیائومی

فصل دوم ۲۰۲۳

فصل دوم ۲۰۲۲

تغییرات

درآمد

۳۶٫۵ میلیارد یوان (تقریبا ۵ میلیارد دلار)

۴۲٫۲ میلیارد یوان (تقریبا ۵٫۷۸ میلیارد دلار)

۱۳٫۲۷- درصد

سود

۴٫۸ میلیارد یوان (۶۵۸ میلیون دلار)

۳٫۶ میلیارد یوان (۴۹۳ میلیون دلار)

۳۳+ درصد

حجم عرضه

۳۲٫۹ میلیون دستگاه

۳۹٫۱ میلیون دستگاه

۱۵٫۸- درصد

بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین قیمت گوشی شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی کمی بیشتر از سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ بوده و از ۱٬۰۸۱٫۷۰ یوان (۱۴۸٫۸۰ دلار) به ۱٬۱۱۲٫۲۰ یوان (۱۵۴٫۳۷ دلار) رسیده است. قیمت موبایل بسیاری از برندهای دیگر نیز در یک سال اخیر افزایش یافته است.

با وجود افت فروش گوشی‌های شیائومی، این شرکت در فصل دوم ۲۰۲۳ جایگاه سومی‌اش را در بازارهای بین‌المللی حفظ کرد. این شرکت در دو منطقه‌ی مهم، یعنی اروپا و خاورمیانه، دومین برند برتر بازار موبایل است. شیائومی در ۵۱ کشور سومین برند برتر و در ۱۰ کشور جزو پنج برند برتر است.

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی شیائومی به ۶۰۶ میلیون نفر رسیده که نشان‌دهنده‌ی رشد ۱۰٫۸ درصدی درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ است. این تعداد کاربر فعال ماهانه، رکورد جدیدی برای شیائومی محسوب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات