با انتشار گزارش مالی انویدیا، این شرکت تریلیون دلاری شد

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو انویدیا Nvidia روی ساختمان آسمان آبی
گزارش درآمد انویدیا در سه‌ماهه‌ی مالی اول ۲۰۲۴ ، باعث جهش بیش‌از ۲۷ درصدی ارزش سهام این شرکت است.
تبلیغات

انویدیا درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال مالی ۲۰۲۴ خود را گزارش داد. سطح درآمد تیم سبز درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۳، نشان‌دهنده‌ی رشد تمام واحدهای تجاری این شرکت است. انویدیا در این سه‌ماهه بسیار موفق عمل کرد و درآمد آن به ۷٫۱ میلیارد دلار و سود هر سهم نیز به ۱٫۰۸ دلار رسید. جن‌هسون هوانگ، مدیر اجرایی انویدیا با توجه به روند داغ هوش مصنوعی، به پتانسیل کسب درآمد یک تریلیون دلاری از مراکز داده که به پتلفرم‌های هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند اشاره کرد.

طبق معمول، انویدیا ستاره‌ی بخش مراکز داده بود. درآمد این شرکت و AMD هردو به‌دلیل تقاضای بسیار بالا برای محصولات مصرفی مرتبط با مراکز داده، افزایش یافت. این شرایط باعث شده است بخش مراکز داده‌ی دو شرکت مذکور به بزرگ‌ترین واحدهای تجاری آن‌ها تبدیل شود و این روند برای انویدیا در سه‌ماهه‌ی مالی اول ۲۰۲۴ این شرکت همچنان ادامه یافت.

درآمد سه ماهه اول مالی ۲۰۲۴ انویدیا

واحد مرکز داده‌ی انویدیا تنها بخش تجاری این شرکت بود که رشد سالانه‌ی بسیار چشم‌گیری داشت. درآمد ۴٫۲ میلیارد دلاری این واحد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ درمقایسه‌با درآمد ۳٫۷ میلیارد دلاری سه‌ماهه‌ی مالی سال ۲۰۲۳، افزایش قابل توجهی داشته است. یکی از دلایل مهم رشد درآمد مراکز داده‌ی این شرکت، موفقیت‌های کسب‌وکارهای بزرگ ازجمله گوگل و دل عنوان شد.

به‌نوشته‌ی WccfTech، واحد بازی انویدیا ازنظر رشد متوالی، بهتر از سایر بخش‌های این شرکت عمل کرده است. درآمد این شرکت از کسب‌وکار گیمینگ در سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ معادل ۲٫۲ میلیارد دلار بوده است.

کول کرس، مدیرمالی انویدیا دلیل اصلی رشد درآمد مراکز داده را به افزایش تقاضا برای محصولات مرتبط با هوش مصنوعی مولد نسبت داد. او اظهارداشت محصولات Hopper و Ampere شرکت متبوعش در این بخش روبه‌رشد، پیشرو هستند. خانم کرس کارت گرافیک‌های سری RTX 40 انویدیا را به‌عنوان یکی دیگر از دلایل مهم رشد درآمد واحد بازی این شرکت در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ اعلام کرد.

انویدیا پیش‌بینی می‌کند درآمد این شرکت در سه‌ماهه‌ی مالی جاری به ۱۱ میلیارد دلار برسد تا بدین‌ترتیب اولین رشد سالانه‌ی بالقوه‌ی سه‌فصل اخیر تیم سبز را به‌ارمغان بیاورد. ازطرفی، وال‌استریت درآمد انویدیا را برای سه‌ماهه‌ی مالی کنونی، ۷٫۲ میلیارد دلار اعلام کرده است. ظاهراً این گزارش‌ها روی بازار نیز تأثیر داشته، زیرا سهام انویدیا اکنون ۲۷٫۷۱ درصد افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات