اپل سیستم قیمت‌گذاری فروشگاه اپ‌استور را اصلاح می‌کند

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اپ استور اپل
اپل با انتشار اسناد جدید مربوط به اپ‌استور، توضیحاتی در مورد سیستم قیمت‌گذاری جدید فروشگاه برنامه‌ی خود ارائه کرد.
تبلیغات

سند جدید توسعه‌دهندگان اپل نشان می‌دهد این شرکت سیستم قیمت‌گذاری جدیدی برای اپ‌استور آماده کرده است. غول فناوری اهل کوپرتینو تعداد گزینه‌های قیمت‌گذاری را ۱۰ برابر افزایش داده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند قیمت برنامه‌ها و بازی‌های خود را از میان ۹۰۰ گزینه انتخاب کنند.

تغییر جدید در سیستم قیمت‌گذاری اپ‌استور، نسبت به سیستم موجود که هر گام تغییر قیمت آن ۰٫۹۹ دلار است، پیشرفت بزرگی به‌حساب می‌آید و توسعه‌دهندگان درصورت تمایل می‌توانند مقادیر قیمت را به‌طور کامل تعیین کنند.

به گزارش GSMArena، قیمت برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ‌استور اکنون می‌تواند از ۰٫۲۹ دلار شروع شود و بالاترین قیمتی که یک توسعه‌دهنده می‌تواند تعیین کند ۱۰ هزار دلار است؛ البته ثبت چنین قیمت بالایی به مجوز ویژه‌ی اپل نیاز دارد.

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از قیمت‌های یکسان‌شده‌ی جهانی استفاده کنند؛ سازوکاری که از رایج‌ترین قرادادهای قیمت‌گذاری در هر کشور یا ناحیه‌ای پیروی می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با منطقه‌ای کردن دسترسی به برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای، سرویس‌های سفارشی را به کاربران خود ارائه دهند.

اپل از ۹ می ۲۰۲۳ سیستم قیمت‌گذاری برنامه‌های موجود و خریدهای درون‌برنامه‌ای را در اپ‌استور به‌روزرسانی خواهد کرد و هزینه‌های آن در سطح جهان با استفاده از اطلاعات عمومی نرخ ارز که مشاوران داده‌های مالی و مطبوعات آن‌ها را تنظیم می‌کنند، تعیین خواهد شد.

اگر توسعه‌دهندگان نتوانند قبل‌از موعد مقرر، قیمت‌گذاری برنامه‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای خود را در اپ‌استور به‌روزرسانی کنند، اپل این‌کار را به‌طور خودکار برای آن‌ها انجام خواهد داد. شایان‌ذکر است تبدیل قیمت‌ها در این شرایط براساس ارزش پایه‌ی دلار آمریکا انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات