برخلاف شایعات، اپل تصمیم ندارد تبلیغات بیشتری روی آیفون نمایش دهد

سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارشی جدید، اپل درحال‌حاضر قصد ندارد تعداد تبلیغات را در آیفون، به‌میزان درخورتوجهی افزایش دهد؛ این درحالی است که برخی شایعات اخیر از آزمایش نمایش آگهی‌های جدید روی گوشی‌های هوشمند این شرکت حکایت داشت.
تبلیغات

The Information با انتشار گزارشی جدید درمورد کسب‌وکار تبلیغاتی اپل اعلام کرد که این شرکت تصمیم ندارد آگهی‌های بیشتری در آیفون نمایش دهد و ظاهراً از درآمد فعلی خود راضی است.

این درحالی‌ است که در برخی گزارش‌های اخیر بلومبرگ به این مورد اشاره شده است که اپل قصد دارد درآمد کسب‌وکار تبلیغاتی خود را سه‌برابر افزایش دهد. نکته‌ی دیگر داستان این است که سازنده‌ی آیفون، در سال ۲۰۱۸ تحقیقاتی را درمورد اضافه کردن آگهی‌های جدید به اسپات‌لایت انجام داد که البته این طرح لغو شد.

گزارش جدید The Information، تنش‌های کنونی تجربه‌ و تبلیغات محصول اپل را پوشش می‌دهد و برخلاف گزارش‌های اخیر درمورد تصمیم‌گیری‌های این برند در حوزه‌ی تبلیغات است. در برخی از شایعات قبلی گفته شده بود که تعدادی از اعضای تیم تبلیغاتی اپل نگرانی‌های خود را درمورد افزایش بیش‌ازحد تبلیغات مطرح کرده‌اند و شاید این مورد یکی از دلایل عدم اجرای نمایش آگهی‌ در اسپات‌لایت بود.

تبلیغات شخصی‌سازی شده اپ استور

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، رابطه‌ی اپل با تبلیغات در ماه گذشته با عرضه‌ی دو جایگاه تبلیغاتی جدید در برگه‌ی Today و پایین صفحه‌ی محصولات برنامه‌‌ی توسعه‌دهندگان دیگر در اپ‌استور اهمیت بیشتری پیدا کرد. پس‌از شکایت توسعه‌دهندگان از تعداد آگهی‌های مرتبط با کازینو و شرط‌بندی که در کنار برنامه‌های آن‌ها نمایش می‌یافت، اپل نمایش دسته‌بندی‌های بحث‌برانگیز خاصی از تبلیغات را متوقف کرد.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو همچنین به‌دلیل اجرای خط‌مشی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها، مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا این اقدام قدرت شبکه‌های تبلیغاتی شخص‌ثالث را برای اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران، کاهش می‌دهد. این گروه از منتقدان استدلال می‌کنند که اپل تغییر مذکور را صرفاً برای افزایش جذابیت شبکه‌ی تبلیغاتی اپ‌استور خود و حذف رقبا اعمال کرده است.

مدیران اپل این موضوع را رد و به‌ اهداف حفظ حریم‌خصوصی مشتری و تجربه‌ی کاربری اشاره کرده‌اند. گزارش امروز The Information این موضوع را تأیید می‌کند. ازطرفی، به‌نظر می‌رسد تاد ترزا، رئیس تبلیغات اپل در تصمیم‌گیری برای اجرای سیاست شفافیت ردیابی برنامه، دخالتی نداشته است.

اگرچه اپل در گزارش‌های درآمدزایی اخیر خود، به‌طور فزآینده‌ای به اجزای تبلیغاتی کسب‌وکار خدمات خود به‌عنوان یک عامل کلیدی برای رشد درآمدزایی در آینده اشاره می‌کند، اما تغییرات چندوقت گذشته در بخش آگهی‌های جستجوی اپ‌استور، تعداد تبلیغات قابل‌مشاهده در این فروشگاه را سه‌برابر افزایش داده است. البته منابع اطلاعاتی با خوشحالی اعلام کرده‌اند کاربران اپل نباید انتظار داشته باشند که آگهی‌ها به‌این زودی‌، کل سیستم‌عامل را تحت‌تأثیر قرار دهد و بحث‌ها را درمورد محصول ممتاز این شرکت، همچنان سنگین نگه می‌دارد.

همان‌طور که گفته شد، بلومبرگ قبلاً اعلام کرد که انتظار دارد تبلیغات بعدی اپل در برنامه‌ی نقشه‌ این شرکت ظاهر شوند. طبق گزارش‌ها، سازنده‌ی آیفون همچنین دردنظر دارد آگهی‌هایی را در سایر فروشگاه‌های خود ازجمله کتاب‌ها و پادکست‌ها نمایش دهد. اپل همچنین از بخش خدمات ورزشی خود مثل Major League Soccer که از ماه فوریه آغاز خواهد شد، به‌عنوان جریان‌های درآمدزایی تبلیغاتی اضافه، استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات