افزایش ۸ تا ۳۵ درصدی قیمت خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ‌استور در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی

سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل در راستای سیاست‌های اخیر خود برای افزایش درآمدزایی خدماتی، قیمت خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ‌ استور را در تعدادی از کشورهای آسیایی و اروپایی افزایش داده است.
تبلیغات

اپل اعلام کرد از پنجم اکتبر هزینه‌های مرتبط با خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ‌استور را در چندین کشور در سرتاسر آسیا و اروپا افزایش داده است. این شرکت می‌گوید که قیمت‌های جدید برای کاربران شیلی، مصر، ژاپن، مالزی، پاکستان، لهستان، کره‌ی جنوبی، سوئد، ویتنام و همه‌ی نواحی حوزه‌ی یورو اعمال خواهد شد.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو، دلیل واضحی برای افزایش قیمت‌ خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ‌استور اعلام نکرده است و ازطرف دیگر درصد افزایش در مناطق مختلف، تفاوت دارد. به‌عنوان مثال قیمت‌ها در کره‌ی جنوبی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته‌اند و ژاپن نیز شاهد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی در قیمت‌ خریدهای درون‌برنامه‌ای اپ‌استور بوده؛. علاوه‌براین افزایش قیمت‌ها برای مناطق حوزه‌ی یورو بین ۸ تا ۱۰ درصد اعلام شده است.

قیمت‌گذاری جدید اپل در ویتنام بخشی از مالیات‌هایی محسوب می‌شود که به‌ترتیب شامل مالیات بر ارزش‌ افزوده (VAT) و مالیات بر درآمد شرکت (CIT) با نرخ ۵ درصد است.

افزایش قیمت‌های اپ‌استور یک هفته پس از انتشار گزارش تحلیلی Apptopia اعلام شده است؛ گزارشی که نشان می‌دهد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های iOS در اپ‌استور، قیمت برنامه‌های خود را نسبت به سال گذشته تا ۴۰ درصد افزایش داده‌اند و دلیل آن را اقدامات اخیر اپل در تغییر سیاست‌های ردیابی اپلیکیشن اعلام کرده‌اند.

افزایش قیمت های اپ استور

به گزارش TechCrunch، اپل در آگوست ۲۰۲۱، قیمت خریدهای درون‌برنامه‌ای را برای کاربران آفریقای جنوبی، بریتانیا و همه‌ی مناطق حوزه‌ی یورو، افزایش داد، بنابراین اقدام جدید این شرکت درواقع دومین افزایش قیمت پی‌درپی طی دو سال محسوب می‌شود. این شرکت اعلام کرده است که پس از اعمال تغییرات در قیمت‌ها، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود نرخ‌های جدید را در بخش برنامه‌های من مشاهده کنند.

سازنده‌ی آيفون در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به رکورد درآمد خدماتی ۱۹٫۶ میلیارد دلار دست یافت که درآمدهای اپ‌استور نیز در این آمار لحاظ شده و نسبت به سال قبل رشدی ۱۲ درصدی داشته است. بااین‌حال، درآمدزایی بخش‌های خدماتی اپل کمتر از پیش‌بینی تحلیلگران (۱۹٫۷ میلیارد دلار) بود.

از طرف دیگر، قوانین محلی به‌خصوص در کشورهایی مثل کره‌ی جنوبی و ژاپن، احتمالاً اپل را وادار خواهد کرد تا با کاهش درصد کمیسیون دریافتی از توسعه‌دهندگان هنگام استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین، برخی از درآمدهای خود را کنار بگذارد.

اپل همچنین به‌منظور کسب درآمد بیشتر از اپ‌استور، درحال گسترش نمایش تبلیغات در این فروشگاه است. این شرکت آگهی‌ها را در مکان‌ بیشتری از اپ‌استور ازجمله صفحه‌ی اصلی، اپلیکیشن‌های برتر روز و صفحات جداگانه‌ی مخصوص هر برنامه نمایش می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات