سقوط ۱۴ درصدی متا در یک هفته؛ ارزش فیسبوک به زمان همه‌گیری کرونا نزول کرد

دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ارزش شرکت متا، مالک فیسبوک، با سقوط سالانه‌ی ۶۰ درصدی به کمترین میزان در سه سال گذشته و آغاز همه‌گیری کرونا رسیده است.
تبلیغات

سهام شرکت متا، مالک فیسبوک، با سقوط ۱۴ درصدی در یک هفته و رسیدن به ۱۴۶.۲۹ دلار به کمترین میزان خود از مارس ۲۰۲۰ رسید و روز جمعه برای مدتی کمتر نیز شد. در ۱۲ ماه گذشته، متا ۶۱ درصد ارزش خود را از دست داده است که آن را به چشمگیرترین سقوط در میان شرکت‌های بزرگ فناوری تبدیل می‌کند؛ به‌‌گونه‌ای که افت ارزش این شرکت دو برابر شاخص نزدک کامپوزیت است. از شروع همه‌گیری کرونا ارزش فیسبوک تا این میزان کاهش نیافته است.

پس از نزول پنج‌روزه‌ی پیاپی، سهام متا اکنون فقط ۲۸ سنت بیشتر از قیمت پایانی ۱۶ مارس ۲۰۲۰ معامله می‌شود؛ همان زمانی که ظهور کرونا بازار سهام ایالات متحده را وارد شوک کرده بود. اگر ارزش متا از ۱۴۶.۰۱ کمتر شود، به کمترین میزان خود از ژانویه‌ی ۲۰۱۹ می‌رسد که فیسبوک با پیامدهای رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فاش‌شدن سوءاستفاده‌ی شبکه‌ی اجتماعی مذکور از اطلاعات شخصی کاربران مواجه شده بود. هرچند فیسبوک موفق شد کاربران فعالش را در همان سه‌ماهه حدود ۱ درصد افزایش دهد.

از اکتبر گذشته که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، نام این شرکت را رسماً به متا تغییر داد، خبرهای خوشی به او و مجموعه‌‌اش نمی‌رسد. اپل با به‌روزرسانی حریم خصوصی iOS درج تبلیغات در آن را دشوار و محبوبیت روز‌افزون تیک تاک، شبکه‌ی اجتماعی رقیب فیسبوک، نیز کاربران و تبلیغ‌کنندگان را از آن دور کرده است. در‌ همین‌ حال، رکود اقتصادی نیز بسیاری از شرکت‌ها را به کاهش هزینه‌های بازاریابی آنلاینشان واداشته است.

گفتنی است متا تیرماه گذشته با انتشار گزارش آمار مالی سه‌ماهه‌ی دوم، اعلام کرده بود که انتظار دارد برای دومین دوره‌ی متوالی شاهد افت درآمدهای خود باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات