ارزش ۶ شرکت بزرگ فناوری آمریکایی در یک شب جمعاً ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت

شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
فدرال رزرو ایالات متحده نرخ‌ تورم جدید را اعلام کرد که در پی آن، ارزش ۶ شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری در این کشور فقط یک‌شبه جمعاً ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.
تبلیغات

آمار فدرال رزرو ایالات متحده بر ارزش سهام شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری در این کشور تأثیر منفی گذاشته است. به‌گزارش GagadGet، درحالی‌که نرخ تورم ۸ درصد پیش‌بینی شده بود، کاهش آن به ۸٫۳ درصد باعث شد تا بازار سهام ایالات متحده بیشترین میزان افت را در دو سال اخیر تجربه کند و درنتیجه، سرمایه‌ی ۶ شرکت بزرگ فناوری در این کشور فقط در ۲۴ ساعت جمعاً ۵۰۰ میلیارد دلار کاهش یابد.

در میان شرکت‌های بزرگ فناوری آمریکا، اپل بیشترین ضرر را تجربه کرد و سهامش ۵٫۸۷ درصد کاهش یافت که از سپتامبر ۲۰۲۰ تاکنون، رکورد محسوب می‌شود. ارزش سهام مایکروسافت نیز با اعلام خبر مذکور، ۵٫۵ درصد سقوط کرد. درواقع، سهام این دو شرکت ازنظر ارزش پولی، به‌ترتیب ۱۵۴ و ۱۰۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

سهام آلفابت نیز ۵٫۹ درصد کاهش پیدا کرد که ازنظر ارزش پولی، معادل ۸۵ میلیارد دلار است. آمازون نیز کاهش ۷ درصدی را در سهام خود تجربه کرد که از اواخر بهار ۲۰۲۲، بیشترین میزان سقوط برای این شرکت محسوب می‌شود و ارزش پولی آن معادل ۹۸ میلیارد دلار است.

در میان ۶ شرکت بزرگ حوزه‌ی فناوری، متا و انویدیا نیز به‌ترتیب شاهد کاهش ۹٫۳۷ و ۹٫۴۷ درصدی در ارزش سهام خود بودند. شرکت مارک زاکربرگ و انویدیا ازنظر ارزش پولی به‌ترتیب با ضرر ۴۲ و ۳۴ میلیارد دلاری مواجه شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات