طرفداران رمزارز برای خرید NFT خودرو بیشتر از مدل واقعی آن‌ها هزینه پرداخت می‌کنند

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌نظر می‌رسد تمایل برخی علاقه‌مندان به حوزه‌ی رمزارزها به خرید NFT خودروها به‌قدری است که حتی حاضرند مبلغی بیش‌ از برچسب قیمت خودروهای واقعی را برای به‌دست‌آوردن این NFTها هزینه کنند.
تبلیغات

اگر میلیون‌ها دلار پول داشته باشید و بازار خودرو نیز برایتان جذاب باشد، شاید آخرین فراری یا استون‌مارتین ۱۹۵۶ بتواند نظر شما را جلب کند. بااین‌حال، آیا پرداخت میلیون‌ها دلار برای خودرویی که نمی‌توان به‌طورفیزیکی با آن رانندگی کرد، منطقی است؟

اگرچه این سؤال و خرید خودرو مجازی با قیمت‌های گزاف کمی غیرمعقول به‌نظر می‌رسد، تحقیقات وانارما نشان می‌دهد که مردم برای خرید NFTهای مرتبط با خودرو، حاضرند مبالغ هنگفتی پرداخت کنند. این یعنی افراد مالک رندر دیجیتالی خودروها هستند که البته همه می‌توانند آن‌ها را مشاهده و حتی دانلود کنند. درواقع طبق نتایج این مطالعه، خریداران حاضر‌‌ند برای خرید NFT خودروها، هزینه‌ای بیشتر از مبلغ مدل واقعی آن‌ها پرداخت کنند. اکنون نگاهی به چند مثال خواهیم انداخت.

۱. نیسان GT-R

NFT نیسان

به‌نوشته‌ی TNW، در ماه سپتامبر رندر سه‌بعدی از خودرو اسپرت نیسان GT-R به‌ قیمت بیش از ۲٫۳ میلیون دلار، یعنی ۱۰ برابر قیمت واقعی ۲۰۰ هزار دلاری این خودرو، به‌حراج گذاشته شد.

۲. ویدئو انفجار لامبورگینی

خرید لامبورگینی هوراکان کاملاً جدید حدود ۲۰۰ هزار دلار برایتان آب می‌خورد. این رقم هنوز‌هم ارزان‌تر از ۲۵۰ هزار دلاری است که ویدئویی از تکه‌تکه‌شدن آن فروخته شد. کلیپ مربوط به این انفجار را کاربری با نام مستعار Shl0ms منتشر کرد که در آن زمان گفت ویدئو وی درواقع اعتراضی به فرهنگ رمزنگاری بود و نه تلاشی برای کسب سود.

۳. DeLorean DMC-12

NFT بازگشت به آینده

طرفداران فرانچایز بازگشت به آینده، می‌توانند DeLorean استفاده‌شده در این فیلم را با پرداخت حداقل ۵۰ هزار دلار تهیه کنند. بااین‌حال، همتای NFT آن ۱۸۳ هزار دلار قیمت دارد.

۴. آرم مرد ماشین

NFT آرم مرد ماشین

این ان‌اف‌تی درواقع لوگویی دوبعدی است. در کمال تعجب، این NFT گران‌ترین نمونه‌ در بخش خودرو است که درحال‌حاضر، قیمت آن ۸,۵۶۲,۴۵۰ دلار است. با این مبلغ می‌توان یک دستگاه استون‌مارتین DB5 اصل با قیمت ۶٫۹ میلیون دلار خرید و هنوزهم بخشی از پول را صرفه‌جویی کرد. این خودرو یکی از مدل‌های پرطرفدار کلاسیک است.

اگر هنوز شوکه نشده‌اید، در تصویر زیر، فهرست کاملی از گران‌ترین NFTهای مرتبط با خودرو آمده است:

گران ترین NFT خودروها

شما خرید خودرو واقعی را ترجیح می‌دهید یا NFT آن برایتان جذاب‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات