استخدام‌های جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت به‌دنبال گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی خود است

پنج‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
روند استخدام‌های جدید اپل نشان می‌دهد این شرکت تصمیم گرفته است فعالیت خود را در حوزه‌ی تبلیغات به‌میزان درخورتوجهی گسترش دهد.
تبلیغات

اپل هفته‌ی گذشته از گسترش برنامه‌های تبلیغاتی خود در اپ‌استور خبر داد. این شرکت درحال‌حاضر آگهی‌های خود را در برنامه‌هایی مثل News، اپ‌استور و Stocks و همچنین در ابتدای نمایش محتوا ازجمله استریم‌های پخش زنده‌ی بیسبال در اپل تی‌وی ارائه می‌کند. اکنون روند استخدام اخیر این شرکت نشان‌دهنده‌ی تمایل آن در گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی است.

9to5mac می‌گوید، استخدام نیروی کار جدید در بخش پلتفرم‌های تبلیغاتی اپل از ابتدای سال ۲۰۲۲ به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافته است. این موضوع در نمودار سازمان اجرایی این شرکت نیز منعکس شده است. گزارش ماه می نشان می‌دهد گروه خدمات اپل اکنون یک مدیر اجرایی اختصاصی به‌نام تاد ترزی دارد تا روی ابتکارات مرتبط با تبلیغات تمرکز کند.

فهرست مشاغل تبلیغاتی موردنیاز اپل نشان می‌دهد که این شرکت درحال ایجاد پیچیده‌ترین پلتفرم ازنظر حریم خصوصی برای آگهی‌دهندگان است.

پلتفرم تبلیغاتی اپل به آگهی‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اتوماسیون‌هایی راه‌اندازی کند که کمپین‌ها را براساس فاکتورهای شاخص عملکرد، با کمک یادگیری ماشینی اجرا کنند. تا زمانی‌که پلفترم به‌خوبی مهندسی شده باشد، تبلیغ‌کنندگان راضی خواهند بود و هزینه‌ی بیشتری پرداخت خواهند کرد.

ایجاد یک پلتفرم تبلیغاتی خوب، نشان‌دهنده‌ی سرمایه‌گذاری درخورتوجه در هزینه و مهندسی است. می‌توان از این سیستم‌ها برای تقویت تبلیغات در بخش جستجوی اپ‌استور، جایگاه‌های رسانه‌ایی مثل تبلیغات میان‌برنامه هنگام پخش زنده‌ی رویدادهای ورزشی استفاده کرد.

می‌توان انتظار داشت تبلیغات اپل درنهایت راه خود را در بخش‌های دیگری مثل اسپات‌لایت یا نقشه‌ها (هنگام جستجوی مکان‌ها) نیز باز کند.

محبوبیت محتوای تبلیغاتی که درجریان برنامه‌های تلویزیونی پخش می‌شود، درحال افزایش است. به‌زودی همه‌ی رقبای اپل تی‌وی پلاس مثل نتفلیکس و دیزنی پلاس یک ردیف تبلیغاتی را ارائه خواهند داد. این امکان وجود دارد که اپل بخواهد برای رقابت، سطح قیمت پایین‌تری برای خدمات تبلیغاتی خود درنظر بگیرد.

اپل در سال ۲۰۱۰، راهکار تبلیغاتی بنری روی گوشی‌های هوشمند موسوم به iAd را برای توسعه‌دهندگان راه‌اندازی کرد. این پلتفرم، با شکست بزرگی مواجه شد و چندسال پیش در سکوت خبری به فعالیت خود خاتمه داد. اما همیشه این احتمال وجود دارد که اپل بار دیگر به‌طور جدی‌تر وارد حوزه‌ی تبلیغات شود تا به انبوه روبه‌رشد منابع درآمد خدمات خود اضافه کند.

اپل به‌دلیل گسترش طرح‌های تبلیغاتی خود و سرکوب توانایی‌های شبکه‌های تبلیغاتی شخص‌ثالث مورد انتقاد قرار گرفته است. انتشار اپلیکیشن Tracking Transparency مزیت مهمی برای مصرف‌کنندگان به‌ارمغان آورده است، اما شبکه‌های تبلیغاتی مانند فیسبوک و اسنپ برای حفظ اثربخشی پلفترم‌های تبلیغاتی خود با این ویژگی مقابله کرده‌اند که طبق تخمین‌‌ها، ده‌ها میلیارد دلار برای این صنعت هزینه داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات