کاهش ۱۰ درصدی فروش گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته؛‌ آمار بازار جهانی همچنان ناامیدکننده است

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تحقیقات کانترپوینت نشان می‌دهد فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در می ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته و به ۹۶ میلیون دستگاه رسیده است.
تبلیغات

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. طبق اطلاعات به دست آمده، فروش در ماه می سال جاری نسبت به ماه پیش ۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است. می دومین ماه متوالی کاهش فروش ماهانه و یازدهمین ماه متوالی کاهش فروش سالانه بود. این امر عوامل مختلفی دارد؛ اما گفته می‌شود تورم، کاهش تولید چین و بحران اوکراین مقصر اصلی آن هستند.

گیزموچاینا با استناد به آخرین گزارش شرکت تحقیقات بازار کانترپوینت می‌نویسد، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در ماه می ۲۰۲۲ به ۹۶ میلیون دستگاه کاهش یافته و این اولین بار از سه‌ماهه‌ی اول و دوم شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ است که فروش ماهانه این دسته از محصولات زیر ۱۰۰ میلیون بوده است.

نمودار بازار فروش جهانی گوشی های هوشمند

مقاله‌ی مرتبط:

اینکه کاهش در فروش گوشی‌های هوشمند ادامه‌دار شده دلایل مختلفی دارد که از آن‌ها می‌توان به تورم، کاهش رشد اقتصادی چین و بحران اوکراین اشاره کرد. قرنطینه‌ی چین زنجیره تأمین جهانی را مختل و جنگ اوکراین تقاضا در شرق اروپا را کم‌تر کرده است. تورم باعث می‌شود مصرف‌کنندگان دستگاه‌های خود را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند و از خریدهای غیرضروری اجتناب کنند.

براساس آمار کانترپوینت، وضعیت فروش جهانی گوشی‌های هوشمند تا تابستان همین گونه ادامه پیدا خواهد کرد. البته انتظار می‌رود بازار در طول نیمه‌ی‌ دوم، به دلیل بهبود وضعیت چین و توازن عرضه و تقاضا در زنجیره‌ی تأمین فناوری، بهتر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات