هر آنچه از اپل واچ SE 2 انتظار داریم؛ نسل دوم ساعت هوشمند اقتصادی کوپرتینو

یک‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
مطالعه 8 دقیقه
انتظار می‌رود نسل جدید ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌ی اپل واچ SE 2 طی رویداد شانزدهم شهریورماه اپل در کنار اپل واچ سری ۸ و پرو رونمایی شود.
تبلیغات

این مطلب در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ به‌روزرسانی شده است

در سال ۲۰۱۹ اپل با معرفی سری ۵ ساعت هوشمند خود به کار سری ۴ خاتمه داد؛ اما دوباره تولید سری ۳ را شروع کرد. درواقع اپل واچ سری ۳ محصولی بود که کوپرتینویی‌ها برای رقابت با فیت‌بیت به آن نیاز داشتند. اپل می‌توانست در سال ۲۰۲۰ نیز چنین اقدامی انجام دهد؛ یعنی تولید سری ۵ را متوقف کرده و ساخت سری ۴ را دوباره از سر بگیرد. بااین‌حال، اپل اقدام دیگری انجام داده و اپل واچ SE را معرفی کرد. محصولی که جایگزین سری ۳ بود اما ویژگی‌های سری ۴ را به‌همراه داشت و برای رقابت با سایر رقبا مانند شیائومی، فیت‌بیت و در برخی کشورها با هواوی طراحی و توسعه داده شد.

اکنون پس از گذشت دو سال اپل بار دیگر به فکر معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه خود افتاده است. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، اپل واچ SE 2022 که اپل واچ SE 2 نیز نامیده می‌شود، در نیمه‌ی دوم سال جاری و احتمالاً طی رویداد Far Out در شانزدهم شهریور در کنار اپل واچ سری ۸ و پرو معرفی خواهد شد.

اپل واچ SE هنگام نمایش ساعت از نمای کناری

در این مقاله قصد داریم اطلاعات و شایعات منتشرشده درباره‌ی اپل واچ SE 2 را بررسی کنیم و در نهایت بگوییم چه انتظاری از نسل جدید این خانواده داریم.

آیا اپل به فکر معرفی اپل واچ SE 2 است؟

مارک گورمن و مینگ چی کو، دو تن از افراد نام‌آشنای دنیای فناوری که به تحلیل‌ها و افشاگری‌هایشان معروف هستند، ادعا می‌کنند مدل جدیدی از ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه اپل در راه است. درحالی‌که هنوز جزئیات این محصول به‌طور کامل مشخص نیست، کاربران انتظار دیدن ساعت هوشمندی با قابلیت‌های بهبودیافته و قیمتی مشابه نسل پیشین را دارند.

اپل واچ SE 2 چه ویژگی‌ها و مشخصاتی خواهد داشت؟

طراحی

به‌طور کلی، انتظار تغییر عمده‌ای در زبان طراحی مدل جدید اپل واچ SE نداریم اما شایعاتی منتشر شده‌اند که می‌توان براساس آن‌ها به تغییرات احتمالی اپل واچ SE 2 پی برد.

اپل واچ SE از نظر طراحی شبیه به اپل واچ سری ۶ است، اما در بخش رنگ‌ها و متریال تفاوت خواهد داشت. اپل سری ۶ را در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، طلایی، آبی و قرمز عرضه کرد، اما SE به نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی محدود شد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که متریال سازند‌ه‌ی سری ۶ آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم بود، اما در ساخت SE تنها از آلومینیوم استفاده شد.

انتظار می‌رود در اپل واچ SE 2 نیز به دلیل هزینه نسبتاً پایین آلومینیوم از آن استفاده شود. درحالی‌که بسیاری استدلال می‌کنند که بهترین متریال اپل واچ فولاد ضدزنگ است، اما نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد برای اپل واچی اقتصادی آلومینیوم گزینه‌ای منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

مدل‌ها و اندازه‌ها

اپل واچ فعلی در دو مدل GPS و سلولی عرضه می‌شود؛ انتظار داریم نسل جدید آن نیز چنین مدل‌هایی را ارائه کنند. اپل واچ‌های سلولی برای افرادی که می‌خواهند بدون آیفون خانه‌های خود را ترک کنند، به‌ویژه هنگام ورزش، عالی هستند.

همچنین به نظر می‌رسد که باید مانند سال ۲۰۲۰، منتظر نسخه‌های ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری نسل جدید اپل واچ SE باشیم. البته می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسخه‌های ویژه نایک نیز معرفی شوند.

اپل واچ SE با بند آبی و در حال نمایش اطلاعات

ویژگی‌ها

اپل واچ SE فعلی صفحه‌نمایش همیشه‌روشن ندارد. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در این باره منتشر نشده، خریداران خوشحال خواهند شد اگر اپل واچ SE 2022 با صفحه‌نمایشی همیشه‌روشن (Always-on display) عرضه شود؛ درصورت اضافه شدن چنین قابلیتی، دیگر نیازی نیست برای داشتن چنین قابلیتی از اپ خاصی کمک بگیرند. علاوه‌براین، یکی از افشاگران به بهبود صدا، سنسور مانیتورینگ ECG و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع در نسل جدید ساعت‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه کوپرتینویی‌ها اشاره کرده است.

همه این‌ها ویژگی‌هایی هستند که SE را از مدل‌های گران‌تر اپل واچ متمایز می‌کنند. گنجاندن چنین قابلیت‌هایی در دستگاهی نسبتاً ارزان‌قیمت نشان می‌دهد که اپل متعهد است نه‌تنها گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، بلکه قدرتمند دراختیار خریدارانش قرار دهد.

علاوه‌بر‌این، همچنین انتظار داریم SE 2 از watchOS 9 استفاده کند. این امر به معنای ارتقای نرم‌افزاری و اضافه‌ شدن ویژگی‌های جدید از جمله تاریخچه‌ی AFib، یادآوری‌های دارو، گزینه‌های ورزشی پیشرفته، ردیابی خواب بهبودیافته و... است. البته، باید به این نکته اشاره کرد که موارد یادشده در اپل واچ ۴ و همه‌ مدل‌های جدیدتر وجود خواهند داشت و نمی‌توان گفت آن‌ها می‌توانند نسل دوم SE را از دیگر ساعت‌های هوشمند این شرکت متمایز کنند. بااین‌حال، وجودشان در محصولی اقتصادی باعث می‌شود اپل واچ SE 2 گزینه‌ای عالی به نظر برسد.

سنسورها و پردازنده

اپل واچ SE اصلی فاقد ویژگی‌های مربوط به بررسی اکسیژن خون و ECG است. همچنین پیش‌تر مارک گورمن گزارش داده بود که این ساعت هوشمند به سنسور دمای بدن مورد انتظار مجهز نخواهد شد. حال ممکن است در اپل واچ SE 2022 شاهد اضافه شدن توانایی گرفتن نوار قلب (ECG) باشیم.

جدای از آن، ممکن است اپل در حال برنامه‌ریزی برای به‌روز رسانی برخی از حسگرهای قدیمی محصول خود باشد تا نتایج دقیق‌تری دراختیار کاربران قرار بگیرد.

اپل واچ SE فعلی از پردازنده S5 بهره می‌برد، مسئله‌ای که امسال تغییر می‌کند. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، درون اپل واچ SE 2 تراشه‌ی S7 استفاده شده که در اصل پردازنده‌ی S6 تغییر‌نام‌یافته‌ای محسوب می‌شود که برای اپل واچ سری ۷ به‌روزرسانی شده است. S6 یا S7 فرقی نمی‌کند، مهم این است که اکنون ساعت هوشمند بعدی اپل از تراشه‌ی بهتر و سریع‌تری نسبت به Watch SE 2020 بهره می‌برد.

قیمت اپل واچ SE 2 چقدر خواهد بود؟

شایعاتی که تاکنون درباره‌ی اپل واچ SE 2 منتشر شده اطلاعات دقیقی دراختیار ما قرار نمی‌دهند. انتظار می‌رود قیمت این محصول به نسل پیشین نزدیک باشد. قیمت اپل SE از ۲۷۹ دلار برای مدل استاندارد آغاز می‌شود و تا ۳۲۹ دلار برای نسخه‌ی LTE افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه محصول مذکور دو سال پیش معرفی شده، افزایش جزئی قیمت تعجب‌آور نخواهد بود. یکی از افشاگری‌ها از افزایش ۲۰ دلاری قیمت SE 2 خبر می‌داد.

اپل واچ SE با بند صورتی

از سوی دیگر، اپل سری ۳ را از خط تولید رسمی خود حذف کرده است. هنگامی که watchOS 9 در WWDC 2022 معرفی شد، فهمیدیم این مدل قدیمی واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی نخواهد بود. درحال‌حاضر می‌توان اپل واچ ۳ را خریداری کرد، اما اگر در پاییز دیگر خبری از آن نبود تعجب نکنید. چنین اتفاقی می‌تواند شرایط را برای فروش موفق اپل واچ SE 2 مهیا کند.

تاریخ عرضه اپل واچ SE 2 چه زمانی خواهد بود؟

اپل واچ اصلی SE در سپتامبر ۲۰۲۰ همراه با اپل واچ سری ۶ عرضه شد. در سال ۲۰۲۱، هنگام رونمایی از سری ۷ خبری از نسل جدید مقرون‌به‌صرفه‌ها نبود. حال انتظار داریم که شاهد عرضه‌ی مدل جدید در سپتامبر امسال در کنار اپل واچ سری ۸ باشیم.

اپل تأیید کرده است که رویداد ماه سپتامبر آیفون خود را با شعار Far Out در ۷ سپتامبر برگزار می‌کند. طی این مراسم منتظر آیفون ۱۴ جدید، اپل واچ سری ۸ و همچنین اپل واچ SE جدید هستیم. پیش‌سفارش‌ها معمولاً در همان هفته آغاز می‌شوند؛ بنابراین احتمالاً ۹ سپتامبر می‌توان سفارش خرید داد و پخش محصول از ۱۶ سپتامبر شروع خواهد شد.

اپل واچ SE در رنگ های مختلف کنار یکدیگر

انتظار داریم چه ویژگی‌هایی به Apple Watch SE 2 اضافه شود؟

می‌توان اپل واچ را محبوب‌ترین گجت پوشیدنی بازار دانست، اما این بدان معنا نیست که عیب و نقصی ندارد. در ادامه به برخی از مواردی که دوست داریم در مدل بعدی SE بهبود یابند، اشاره می‌کنیم.

عمر باتری طولانی‌تر

هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که عمر باتری طولانی‌تر یکی از آرزوهای مشترک اکثر کاربران اپل واچ است. اپل واچ SE مانند اکثر مدل‌ها، ۱۸ ساعت استفاده بین شارژ را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، قابلیتی مانند GPS می‌تواند کاری کند باتری به‌طور قابل توجهی سریع‌تر تخلیه شود. امیدواریم شاهد عمر باتری بیشتر و شارژ سریع‌تر در SE جدید باشیم.

ECG و سایر ویژگی‌های جدید پایش سلامت

بیشتر امکانات اپل واچ SE روی فعالیت‌های ورزشی متمرکز بود، حال تصور کنید اگر نسل جدید امکانات بیشتری در این حوزه ارائه دهد چقدر تجربه‌ی کاربری بهبود می‌یابد. نسخه‌ی اصلی دو ویژگی را درون خود جای نداده است: نظارت بر اکسیژن خون و الکتروکاردیوگرام. اگر این‌ها به Apple Watch SE 2 راه پیدا کنند، ساعت هوشمند کاربردی‌تری به دست کاربران خواهد رسید.

درحال‌حاضر، اپل واچ SE بهترین گزینه برای اکثر کاربران اپل محسوب می‌شود. وجود ابزارهای پیشرفته‌ی پایش سلامت در اپل واچ SE 2 به خریدارانی که به این قابلیت‌ها توجه می‌کنند امکان می‌دهد گزینه‌ی ارزان‌تری برای خرید دراختیار داشته باشند.

رنگ‌های بیشتر

همان‌طورکه در ابتدای مقاله ذکر شد، رنگ‌بندی اپل واچ SE به نقر‌ه‌ای، خاکستری فضایی و طلایی محدود می‌شود. امیدواریم که اپل ساعت هوشمند اقتصادی خود را با رنگ‌های جدیدی عرضه کند.

همچنین دوست داریم صفحه‌نمایش بادوام‌تری در SE 2 استفاده شود. شیشه‌ی نسل پیشین Ion-X بود که نسبت به سایر مدل‌های اپل واچ راحت‌تر آسیب می‌دید.

اپل واچ SE با بند سبز

ردیابی خواب بهتر

شرکت سازنده می‌تواند قابلیت ردیابی خواب را در اپل واچ سری ۸ و SE 2 بهبود دهد. این ویژگی ساعت هوشمند اپل در مقایسه با رقبایی مانند Fitbit و Garmin امکانات کمتری ارائه می‌دهد. خوشبختانه اپل هنگام معرفی watchOS 9 بعضی از موارد جذابی را که به این بخش اضافه خواهند شد، به نمایش گذاشته است.

اینکه ساعت هوشمند اپل به‌زودی می‌تواند مراحل مختلف خواب کاربر را بررسی کند خوب است، اما امیدواریم دقت آن نیز بهتر شود.

مقاله‌ی مرتبط:

جمع‌بندی

مقرون‌به‌صرفه‌ها به دلیل داشتن قیمت مناسب و ارائه‌ی قابلیت‌های متنوع عموماً از سوی خریداران مورد توجه قرار می‌گیرند. اگر مواردی که به اشاره کردیم به نسل جدید اپل واچ SE اضافه شود، محصول مذکور می‌تواند یکی از پرفروش ساعت‌های هوشمند این شرکت باشد.

ساعت هوشمندی که قیمت آن سر به فلک نمی‌کشد و در عین حال عمر باتری طولانی‌تر و امکانات بیشتری در حوزه‌ی پایش سلامت دراختیار کاربرانش قرار می‌دهد، می‌تواند محصولی فوق‌العاده برای سال ۲۰۲۲ باشد.

به نظر شما همراهان زومیت، اپل چه ویژگی‌هایی را همراه با Apple Watch SE 2 ارائه خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات