ماینرهای اتریوم در ۱٫۵ سال اخیر ۱۵ میلیارد دلار برای خرید گرافیک پرداخت کرده‌اند

یک‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گفته‌ی بلومبرگ، ماینرهای اتریوم در ۱۸ ماه اخیر ۱۵ میلیارد دلار بابت خرید گرافیک پرداخته‌اند. اکنون با افت شدید قیمت اتریوم، استخراج این رمزارز ازطریق گرافیک‌های گران‌قیمت توجیه اقتصادی چندانی ندارد.
تبلیغات

دیجیتال ترندز به‌نقل از بلومبرگ می‌نویسد ماینرهای اتریوم در ۱٫۵ سال اخیر گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار برای خرید گرافیک هزینه کرده‌اند. این عدد هزینه‌ی پردازنده‌ی مرکزی، مادربرد، پاور و دیگر قطعاتی را شامل نمی‌شود که برای ساخت سیستمی ماینینگ موردنیاز هستند. Bitpro Consulting، شرکت فعال درزمینه خرید و نوسازی سخت‌افزارهای لازم برای استخراج رمزارز‌، منبع اصلی این ادعاها است.

در اواخر سال ۲۰۲۰، قیمت بسیاری از ارزهای رمزنگاری‌شده رشد کرد و باعث شد میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا خرید گرافیک برای استخراج اتریوم را شروع‌ کنند. در همان زمان، شرکت‌های انویدیا و AMD نسل جدید گرافیک‌های گیمینگ خود را عرضه کردند. گرافیک‌های جدید این دو شرکت درمقایسه‌با نسل قبل میزبان تغییرات محسوسی شدند و گیمرهای زیادی گفتند به تهیه‌ی آن‌ها علاقه‌مند‌‌‌ند.

تقاضا برای گرافیک‌ها بسیار بیشتر از حجم عرضه شد و قیمت این محصولات سربه‌فلک کشید. دلالان سخت‌افزار نیز باعث شدند وضعیت بغرنج‌تر از قبل شود. به‌ادعای مؤسسه‌ی Jon Peddie Research، میانگین قیمت فروش گرافیک‌ها از ۴۰۰ دلار در سال ۲۰۱۹ به تقریباً ۸۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ رسید.

کسانی که خیلی زود سراغ استخراج رمزارز رفتند، توانستند سود خوبی به‌جیب بزنند. در سال گذشته، اتریوم بیشترین قیمت تاریخش را ثبت کرد؛ اما این قیمت اکنون بیش از ۸۰ درصد افت کرده است. بلومبرگ در گزارشی به فردی اشاره کرده است که با سخت‌افزار ۳۰٬۰۰۰ دلاری خود توانسته تنها ۵٬۰۰۰ دلار رمزارز استخراج کند. بعد از اینکه اتریوم سراغ الگوریتم گواه بر سهام برود، ماینرها امکان استخراج این رمزارز را از دست خواهند داد. توسعه‌دهندگان اتریوم می‌گویند این اتفاق احتمالاً در آگوست (مرداد و شهریور) رخ می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات