افت ۱۰ درصدی بازار گوشی‌های اروپا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲؛ سامسونگ همچنان در صدر

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پشت گلکسی A33 سامسونگ
با وجود افت تقاضا، سامسونگ به‌دلیل عرضه‌ی مدل‌های پایین‌رده و میان‌رده، با ۳۵ درصد سهم بازار پیشتاز شد. اپل با افزایش تقاضای آیفون ۱۳ در جایگاه دوم و شیائومی به‌لطف سری ردمی نوت ۱۱ جایگاه سوم را به‌دست آورد.
تبلیغات

به‌گزارش سم‌موبایل و طبق آمار Canalys، فروش گوشی‌های هوشمند در تمام قاره‌ی اروپا در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافت و سهم بازار سامسونگ نیز در همان دوره‌ی سه‌ماهه این کاهش را تجربه کرد. بااین‌حال، این شرکت همچنان برترین برند گوشی‌های هوشمند در اروپا باقی ماند و جلوتر از اپل و شیائومی در بازار است.

بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲، ۴۱٫۷ میلیون دستگاه فروش را ثبت کرد که کمتر از ۴۶٫۴ میلیون دستگاه سال ۲۰۲۱ است. سامسونگ با فروش ۱۴٫۶ میلیون دستگاه پیشتاز بود؛ البته این میزان درمقایسه‌با ۱۶٫۱ میلیون دستگاه سه‌ماهه‌‌ی اول ۲۰۲۱ روندی کاهش را نشان می‌دهد. امسال اپل و شیائومی به‌ترتیب ۸٫۹ و ۸/۲ میلیون دستگاه از تلفن‌های همراهشان را فروختند.

آمار فروش گوشی‌های اروپایی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲

ازنظر رشد سالانه، سامسونگ ۹ درصد کاهش را تجربه کرد؛ اما با ۳۵ درصد بیشترین سهم بازار را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ حفظ کرد. اپل نیز با ۲۱ درصد رشد پس از سامسونگ قرار گرفت و شیائومی با سهم ۲۰ درصدی از بازار گوشی های هوشمند اروپا، سومین تولیدکننده بزرگ شناخته شد.

عملکرد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ با گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده و زنجیره‌ی تأمین رو‌به‌بهبود تقویت شد. درمقابل، اپل شاهد تقاضای فراوان آیفون ۱۳ بود و شیائومی نیز از عرضه‌ی ردمی نوت ۱۱ سود برد.

ناظران بازار می‌گویند که بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ در درجه‌ی اول به‌دلیل تقاضای کم در روسیه و اوکراین به‌ترتیب ۳۱ و ۵۱ درصد کاهش پیدا کرد. بااین‌حال، آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سایر نقاط اروپا نشان‌ داد که تقاضا دست‌نخورده باقی مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات