اپل به‌لطف آیفون ۱۳، ۵۱ درصد بازار گوشی‌های آمریکای‌شمالی را دراختیار دارد

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محبوبیت فراوان آیفون ۱۳ محرک اصلی رشد در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ بود. در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ با نامشخص‌بودن تقاضای جهانی، اپل گوشی‌های بیشتری را پس از اولویت‌دادن به مناطق دیگر به آمریکای‌شمالی منتقل کرد.
تبلیغات

باوجود تورم رو‌به‌رشد در ایالات متحده، فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ به بیشترین حد خود رسید. به‌گزارش xda-developers، شرکت تحلیلگر فناوری جهان، Canalys، گزارش داد که میزان فروش درمقایسه‌با مدت زمان مشابه سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴ درصد رشد کرده است. با این رشد اپل باردیگر پیشتاز شد و از رقبایش پیشی گرفت.

اپل بر بازار آمریکای‌شمالی تسلط داشت و با فروش فراوان آیفون ۱۳ حدود ۵۱ درصد سهم بازار را ازآنِ خود کرد که درمقایسه‌با سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت به تمرکز مجدد بر بازار داخلی خود شرکت اشاره کرد؛ زیرا قطعیت‌نداشتن تقاضا در خارج از کشور افزایش پیدا کرده است. همچنین، اولویت‌بندی به آن اجازه داد تا با تحویل پیش‌سفارش‌ها، سهم بیشتری از بازار را کسب کند. آیفون SE جدید نیز به کوپرتینویی‌ها کمک کرد تا بازار میان‌رده را بیشتر تصاحب کند.

آمار فروش گوشی در سه ماهه اول ۲۰۲۲

پس از اپل، سامسونگ با وجود سبد محصولات متنوعش درصد کمی را به‌دست آورد و در‌مجموع ۲۷ درصد سهم بازار را به‌دست آورد. با اینکه Canalys جزئیات زیادی ارائه نداده است، سامسونگ در فروش سری گلکسی S و گوشی‌های تاشدنی خود، به‌ویژه گلکسی زد فلیپ ۳ موفق بوده است.

در کمال تعجب، لنوو جایگاه سوم را از ال‌جی گرفته است. این موقعیت پس از تعطیلی تجارت گوشی‌های هوشمند ال جی در اوایل سال ۲۰۲۱ به‌وجود آمد. لنوو با تمرکز بر محصولاتش توانست به بازارهای پایین‌رده و میان‌رده راه پیدا کند. گوگل با وجود تلاش اخیرش با دستگاه‌های پیکسل خود، تنها ۳ درصد از کل سهم بازار را کسب کرد؛ اما Canalys متذکر شد که امسال با عرضه‌ی سری‌های سری پیکسل ۷، پیکسل ۶ ای، پیکسل واچ و پیکسل بادز پرو، عملکرد این شرکت می‌تواند تغییر کند.

طراحی پشت آیفون ۱۳

اپراتورهای آمریکای‌شمالی با وجود نرخ تورم بسیار زیاد توانستند با ارائه‌ی تخفیف‌های زیاد یا نرخ‌های عالی معامله، فروش خود را جذاب نگه دارند. به‌طور طبیعی، در آینده، نبرد دشواری در انتظار تولیدکنندگان خواهد بود؛ زیرا هنوز اکثر صنایع با مشکلات زنجیره تأمین دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

Canalys بیان کرد که بازار آمریکای‌شمالی در موقعیت مناسبی قرار دارد و به‌دلیل چشم‌انداز نامشخص اقتصاد خود، از هرگونه نوسان زیاد در فروش جلوگیری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات