ایلان ماسک از SEC درخواست کرد تعداد کاربران واقعی توییتر را بررسی کند

چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل جنجالی تسلا در توییت جدیدی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست کرد تعداد واقعی کاربران فعال توییتر را بررسی کند.
تبلیغات

ماجرای ایلان ماسک و خرید توییتر جنجال‌های فراوانی به‌دنبال داشته است. مدیرعامل تسلا به‌تازگی در توییتی اعلام کرده است تا وقتی تعداد واقعی کاربران فعال روزانه‌ی توییتر مشخص نشود، معامله‌ی ۴۴ میلیارد دلاری خرید این شبکه‌ی اجتماعی انجام نخواهد شد.

ورج می‌نویسد با‌‌توجه‌‌به اینکه پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر و جک دورسی، مدیرعامل سابق این شبکه‌ی اجتماعی، اعلام کردند موفق نشده‌اند آمار دقیقی از تعداد کاربران واقعی این پلتفرم اجتماعی ارائه‌ دهند، ماسک با لحنی طنزآمیز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درخواست کرد که در این زمینه تحقیق و تعداد واقعی کاربران فعال توییتر را اعلام کند.

این در حالی است که ایلان ماسک قبلا افراد حاضر در SEC را به نقض حقوق آزادی بیان متهم کرده بود. علاوه‌براین، ماسک در سال ۲۰۱۸ به‌دلیل توییت‌های مربوط به تأمین بودجه برای خصوصی‌سازی تسلا، با پیگرد SEC روبه‌رو شد. همچنین، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قصد دارد ماسک را به‌دلیل عدم‌افشای به‌موقع خرید سهام توییتر جریمه کند. در پرونده‌ای دیگر، این کمیسیون ماسک و برادرش را به خریدوفروش داخلی سهام تسلا متهم کرد.

توییتر برای شناسایی کاربران واقعی فعال خود با مشکلاتی مواجه شده و اعتراف کرده است که در چند سال گذشته، تعداد کاربران روزانه‌ی خود را بیشتر از میزان واقعی آن شمارش کرده است. مدیرعامل توییتر درباره‌ی تعداد بات‌ها در شمارش تعداد کاربران فعال روزانه‌ی خود پافشاری می‌کند؛، بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد ماسک به‌دنبال استفاده از این شرایط برای کاهش قیمت خرید توییتر یا خروج کامل از معامله‌ی خرید این شبکه‌ی اجتماعی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات