ایلان ماسک احتمالاً به‌دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام درباره تصاحب سهام توییتر با جریمه روبه‌رو می‌شود

پنج‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود به دلیل اطلاع‌رسانی دیرهنگام ایلان ماسک برای تصاحب سهام توییتر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تحقیقات خود را برای بررسی احتمال نقض قوانین آغاز کرده است.
تبلیغات

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال تحقیق روی فعالیت‌های ایلان ماسک است تا احتمال نقض قوانین را بررسی کند. گفته می‌شود محور فعالیت‌های SEC این است که ایلان ماسک در اسرع وقت تصاحب بخش مهمی از سهام توییتر را عمومی نکرده بود.

براساس آنچه CNET به نقل از The Wall Street Journal می‌نویسد ماه گذشته گفته شد احتمالاً تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار روی ایلان ماسک شروع می‌شود، اما نماینده‌ی این کمیسیون حاضر نشد این خبر را تأیید یا تکذیب کند. فعلاً کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ادعای جدید The Wall Street Journal نیز واکنش نشان نداده است.

ماسک مدتی پیش ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را در تصاحب کرد تا به یکی از بزرگ‌ترین سهام‌داران این شرکت تبدیل شود. مدیرعامل اسپیس ایکس نخستین بار در روز ۴ آوریل ۲۰۲۲ (۱۵ فروردین ۱۴۰۱) تصاحب سهام توییتر را اطلاع‌رسانی کرد. حداقل ۱۰ روز قبل از آن، ماسک باید فرمی عمومی برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال می‌کرد. به موجب قوانین کسانی که بیش از پنج درصد از سهام یک شرکت را خریداری می‌کنند باید چنین فرمی برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار بفرستند.

اقدام ایلان ماسک برای اطلاع‌رسانی دیرهنگام به او اجازه داد در سکوت سهام بیشتری از شرکت توییتر را تصاحب کند. ارسال نکردن فرم مخصوص به SEC در زمان مقرر ممکن بود به سهام‌داران توییتر نشان دهد که ایلان ماسک به تصاحب کامل این شبکه‌ی اجتماعی علاقه‌مند شده است.

در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) ایلان ماسک اعلام کرد با هیئت‌مدیره‌ی توییتر به توافق رسیده تا این شرکت را با پرداخت ۴۴ میلیارد دلار تصاحب کند. یکی از استادان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید ایلان ماسک با عدم اطلاع‌رسانی درباره‌ی تصاحب سهام توییتر احتمالاً توانسته هزینه‌های نهایی را ۱۴۳ میلیون دلار کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات