بنیان‌گذار Terra برای احیای مجدد این بلاک چین طرح توزیع مجدد توکن را پیشنهاد داد

یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بنیان‌گذار ترا (Terra) پس از چندروز سکوت، پیشنهادی برای زنده نگه‌داشتن جامعه‌ی ارز دیجیتال ترا لونا (LUNA) و جبران غرامت به دارندگان این توکن ارائه کرده است.
تبلیغات

Do Kwon، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های Terraform، پس از تجزیه‌ی تاریخی استیبل کوین الگوریتمی آن یعنی UST و مارپیچ مرگ ناشی از آن که ارزش توکن این شبکه یعنی LUNA را عملاً به‌صفر رساند، پیشنهادی برای حفظ اکوسیستم Terra ارائه کرده است.

Kwon در پستی که در انجمن تحقیقاتی Terra منتشر کرده، گفت:

جامعه‌ی Terra باید بلاک چین این ارز دیجیتال را برای حفظ این جامعه و اکوسیستم توسعه‌دهندگان، بازسازی کند.

پیشنهاد او در پاسخ به گروه‌های اعتبارسنجی درمورد امکان جدا کردن بلاک چین Terra، شامل جبران خسارت به دارندگان UST و LUNA است که قادر نبودند دارایی‌های خود را در طی سقوط قیمت این هفته‌ به‌فروش برسانند.

Kwon پیشنهاد کرد که اعتبارسنجی‌ باید مالکیت شبکه را با یک میلیارد توکن توزیع‌شده میان دارندگان LUNA و UST و همچنین یک استخر برای تأمین بودجه‌ی توسعه‌ی آینده بازنشانی کنند. به‌طور خاص، ۴۰ درصد از توکن‌های جدید توزیع‌شده به دارندگان LUNA که دارایی خود را قبل از رویداد Depegging نگه داشته‌اند اختصاص خواهد یافت. در زمان ارتقای شبکه‌ی جدید، ۴۰ درصد از توکن‌ها نیز به دارندگان UST تعلق خواهد گرفت و ۱۰ درصد نیز به دارندگان LUNA که دارایی خود را قبل از توقف فعالیت بلاک چین دراختیار داشتند اختصاص خواهد یافت. ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز به استخر توسعه، اختصاص داده خواهد شد.

چارت لونا

با توجه به اینکه UST همیشه به دلار ایالات متحده مرتبط بوده، Kwon اشاره کرده است که با درنظر گرفتن رویدادهای نقدینگی گسترده در سراسر اکوسیستم Terra در این هفته، احتمالاً تفاوتی نخواهد داشت. به‌عبارت دیگر اعتماد به مدل این استیبل کوین برای همیشه از بین رفته است.

براساس گزارش CoinMarketCap، ارزش بازار لونا در اوج خود در اوایل آوریل، بیش از ۴۱ میلیارد دلار بود. ارزش UST که دیگر نمی‌توان از آن به‌عنوان یک استیبل کوین یاد کرد، در اوج خود نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار بود. پس از اینکه UST ارزش دلاری خود را از دست داد در پایین‌ترین سطح به حدود ۰٫۱۳ دلار سقوط کرد.

اگرچه راهکاری برای بازیابی کامل ارزش بلاک چین Tarra وجود ندارد، Kwon گفت که طرح توزیع مجدد باید به دارندگان و اعضای جامعه‌ی وفادار و سازندگان غرامت بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات