فروش بالای رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها و کاهش ۶۰ درصدی فروش کروم‌ بوک در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲

پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ فروش بالایی داشتند؛ اما فروش کروم‌بوک در سطح جهانی ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد.
تبلیغات

به‌گزارش Gsmarena، شرکت تحقیقاتی Canalys جدید‌ترین آمار فروش رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و کروم‌بوک‌ها را برای سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. با وجود اینکه فروش رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها کاهش سه درصدی داشته و در مقایسه با سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۱۱۸٫۱ میلیون دستگاه رسیده، محموله‌ها همچنان در مقایسه با زمان‌های قبل از بیماری کرونا با CAGR (نرخ رشد سالانه مرکب) در طی دوره سه‌ساله (از سه‌ماهه اول ۲۰۱۹) ۱۲ درصد بوده که همچنان رو به رونق است. این آمار کروم‌بوک‌ها را شامل نمی‌شود؛ چراکه افت درخورتوجه ۶۰ درصدی سالانه در محموله‌های جهانی برای سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ داشته است.

آمار فروش رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲

اپل در بخش فروش تبلت در سراسر دنیا با کاهش ۲ درصدی، ۳۸٫۲ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد و بدین‌ترتیب با فروش ۱۴٫۸۸ میلیون دستگاه همچنان پیشتاز است. سامسونگ در رتبه دوم قرار گرفت و با فروش ۷٫۸۶ میلیون دستگاه، ۲۰٫۴ درصد سهم بازار را از آن خود کرد. آمازون با ۳٫۵۷ میلیون دستگاه در رتبه سوم جای گرفت و افزایش ۳٫۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را تجربه کرد که ناشی از تخفیف‌های سنگین تبلت‌های آمازون فایر بود. لنوو در جایگاه چهارم موفق به فروش حدود سه میلیون دستگاه شد؛ اما این میزان نسبت به سه‌ماهه اول سال گذشته‌ی میلادی ۲۰ درصد کاهش داشت. هواوی نیز با فروش ۱٫۶۸ میلیون دستگاه و داشتن ۴٫۴ درصد سهم بازار، رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

آمار فروش تبلت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲

در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، ۴٫۹ میلیون کروم‌بوک در سراسر دنیا ارسال شد. کاهش تعداد محموله‌ها به کاهش خریدهای مشتری و خرید‌های آموزشی کروم‌بوک برای حمایت از رفتن به مدرسه از خانه نسبت داده می‌شد. Canalys متذکر شد که آمریکای شمالی ۷۲ درصد از محموله‌های کروم‌بوک در سراسر دنیا را تشکیل داد و بازار در محموله‌های ارسالی کروم‌بوک ۶۴ درصد کاهش داشته است.

باوجود کاهش ۶۴ درصدی کروم‌بوک‌ها، لنوو توانست ۱٫۲۲ میلیون کروم بوک را در سرتاسر جهان ارسال کند و با ۲۴٫۹ درصد از سهم بازار، جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. ایسر و دل با فروش ۱٫۱۳ میلیون و ۸۷۶ هزار دستگاه و تصاحب ۲۳٫۱ درصد از سهم بازار برای ایسر و ۱۷٫۹ درصد برای دل به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند. اچ‌پی با ۸۲٫۲ درصد بیشترین کاهش را در محموله‌ها با ۷۷۵ هزار دستگاه و ۱۵٫۸ درصد سهم داشت. ایسوس ۴۶۰ هزار دستگاه را با سهم ۹٫۵ دلاری عرضه کرد. باوجوداین، تمام برندهای کروم‌بوک در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ افت داشتند.

با نگاه به آینده، بازارهای جهانی تبلت و رایانه‌های شخصی به‌دلیل قرنطینه‌های مرتبط با بیماری کرونا در چین با فشار بیشتری بر زنجیره تأمین همراه خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای کروم‌بوک‌ها در آسیا و اقیانوسیه افزایش پیدا کند؛ جایی که انتظار می‌رود به‌کارگیری آموزش برای مصرف‌کنندگانی که تنها قیمت کالا برایشان مهم است، آغاز شود. این بازارهای آموزشی رو به توسعه درحال نهایی‌ کردن طرح‌هایی برای دیجیتالی‌ کردن هستند که می‌تواند باعث افزایش فروش کروم‌بوک شود. افزون‌براین، اندونزی نوآوری را برای توسعه‌ی کروم‌بوک به‌صورت محلی برای آموزش بومی آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات