درآمد ۵٫۹ میلیارد دلاری AMD در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲

چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ای‌ام‌دی با انتشار گزارش مالی خود از جزئیات درآمد ۵٫۹ میلیارد دلاری سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ خود پرده برداشت.
تبلیغات

امروز ای‌ام‌دی درآمد سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ را ۵٫۹ میلیارد دلار اعلام کرد و از حاشیه‌ی ناخالص ۴۸ درصد، درآمد عملیاتی ۹۵۱ میلیون دلار، حاشیه‌ی عملیاتی ۱۶ درصد، درآمد خالص ۷۸۶ میلیون دلار و سود هر سهم ۰٫۵۶ دلار خبر داد. عملکرد این شرکت به‌اندازه‌ای موفق بود که پیش‌بینی‌های تحلیلگران را شکست داد و باعث شد سهام در معاملات طولانی‌مدت تا ۸ درصد رشد کند.

به‌گزارش wccftech، آمار سه‌ماهه‌‌ی اول ۲۰۲۲ شامل نتایج مالی جزئی از خرید Xilinx است که در ۱۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ انجام شد. لیزا سو، رئیس و مدیر عامل ای‌ام‌دی گفت:

سه‌ماهه‌ی اول نقطه‌ی عطف مهمی در سفر ما به‌سوی بهتر‌کردن شرکت بود؛ زیرا درآمدی بی‌سابقه کسب کردیم و استراتژیک Xilinx را خریدیم. هر‌یک از کسب‌وکارهای ما درمقایسه‌با سال گذشته با درصد دو‌رقمی چشمگیری رشد کردند. همچنین، افزایش بیش از دو‌برابری درآمد پردازنده‌ی سرور EPYC برای سومین سه‌ماهه‌ی متوالی را شاهد بودیم. تقاضا برای محصولات ما همچنان درخورتوجه است.

رشد امیدوارکننده‌ی ای‌ام‌دی در سال‌های اخیر عمدتاً در بخش محاسبات شخصی بوده و در طول زمان، این شرکت از این امر برای به‌دست‌آوردن جایگاه قوی در بخش سازمانی نیز استفاده کرده است.

چارت نتایج مالی سه ماهه اول 2022 شرکت AMD

بررسی درآمد ای‌ام‌دی نشان می‌دهد بخش سازمانی این شرکت که با مشتریان شرکتی و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) سر‌و‌کار دارد، به حفظ مسیر رشد خود ادامه می‌دهد. در طول سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲، ای‌ام‌دی موفق شد ۲٫۵ میلیارد دلار در این بخش به‌دست آورد تا رشد سالانه‌ی ۸۸ درصدی قدرتمندی تجربه کند.

در همان زمان، بخش محاسبات و گرافیک شرکت ۲٫۸ میلیارد دلار درآمد داشت که به‌خودی‌خود رکورد دیگری است. رشد بخش محاسبات و گرافیک به‌دلیل قیمت‌های بیشتر بود؛ بااین‌حال، درآمد عملیاتی ۷۲۳ میلیون دلاری بخش مذکور کمتر از قسمت سازمانی بود.

ای‌ام‌دی قصد دارد شرکت دیگری به نام پنساندو (Pensando) را با قیمت ۱٫۹ میلیارد دلار نیز خرید. پنساندو رایانش ابری و شبکه و راه‌حل‌های دیگر را برای بخش‌های سازمانی توسعه می‌دهد. بااین‌حال، خرید Xilinx نقشی در کاهش حاشیه‌های ناخالص ای‌ام‌دی برای این سه‌ماهه ایفا کرد.

برای سه‌ماهه‌ی جاری، ای‌ام‌دی قصد دارد ۶٫۵ میلیارد دلار درآمد به‌دست آورد تا رشد سالانه‌‌اش به ۶۹ درصد برسد. پیش‌بینی این شرکت برای کل سال مالی این است که در پایان آن ۲۶ میلیارد دلار درآمد به‌دست خواهد آورد. درآمد ای‌ام‌دی در سال مالی پیشین ۱۶ میلیارد دلار بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات