افت شدید ارزش سهام نتفلیکس پس از گزارش مالی سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱

شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ و اعلام کاهش رشد مشترکان جدید نتفلیکس، این شرکت یک‌چهارم از ارزش سهام خود را از دست داد.
تبلیغات

مدتی است که رقابت در بین سرویس‌های پخش محتوای استریمی به بیشترین حد خود رسیده است. دیزنی و اچ‌بی‌او با گنجینه‌ای از محتوای اورجینال مخاطبان زیادی را به‌سمت سرویس‌هایشان جذب کرده‌اند و آمازون نیز با حق امتیازهای بزرگ همچون سریال فرعی «ارباب حلقه‌ها» دل هواداران ژانر فانتزی را می‌رباید. دراین‌میان، اپل نیز با سرمایه‌ی عظیم برای ساخت محتوای اورجینال و اشتراک بسیار ارزان جلب نظر می‌کند و به‌نظر می‌رسد که تمامی این‌ها، نتفلیکس را در مخمصه انداخته است.

جدیدترین گزارش مالی غول پخش محتوای استریمی جهان نشان می‌دهد که این شرکت نتوانسته است روند رشد خود را مطابق با برآوردها حفظ کند و همین امر به کاهش ۲۵ درصدی ارزش سهام نتفلیکس منجر شده است که از آن می‌توان به‌عنوان بدترین عملکرد سهام این شرکت در یک دهه‌ی گذشته یاد کرد.

مقاله‌های مرتبط:

    طبق گزارش آخرین فصل مالی، نتفلیکس سال ۲۰۲۱ را با ۲۲۱٫۸۴ میلیون مشترک پولی در‌ سراسر جهان به‌پایان رساند و در سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته‌ی میلادی موفق شد ۸٫۳ میلیون مشترک پولی جدید جذب کند. آمار یادشده در‌‌واقع پیش‌بینی نتفلیکس مبنی‌بر اضافه‌شدن ۸٫۵ میلیون کاربر جدید را نقض می‌کند.

    با درنظرگرفتن آمار سالانه، نتفلیکس ۱۸ میلیون مشترک جدید جذب کرده که بسیار کمتر از ۳۷ میلیون مشترک در سال ۲۰۲۰ است. نتفلیکس برآورد می‌کند که در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۲ بتواند تنها ۲٫۵ میلیون مشترک جدید جذب کند که دلیل آن پخش محتوای کم‌اهمیت‌تر در این سه‌ماهه عنوان می‌شود.

    جالب است بدانید که پنجشنبه گذشته هر برگه‌ی سهم نتفلیکس با قیمت ۵۰۸٫۲۴ دلار بسته شد و هنگام نوشتن این مقاله، هر برگه‌ی سهم با قیمت ۳۹۷٫۵۰ دلار معامله می‌شود. به‌نوعی کاهش ارزش سهام را می‌توان زنگ‌خطری برای تفلیکس دانست و نشان می‌دهد که تهدید رقبا هر روز جدی‌تر می‌شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات