چند شرکت سرمایه‌گذار خصوصی در پی تصاحب توییتر هستند

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منابعی آگاه می‌گویند شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی طی چند وقت اخیر به تصاحب توییتر علاقه پیدا کرده‌اند. ایلان ماسک پیش‌تر تلاش کرده بود این شبکه‌ی اجتماعی را با پرداخت ۴۳ میلیارد دلار تصاحب کند.
تبلیغات

رویترز در گزارشی به نقل از منابع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود می‌‌نویسد تعدادی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی تمایل دارند شبکه‌ی اجتماعی توییتر (Twitter) را تصاحب کنند. منابع رویترز به نام این شرکت‌های خصوصی اشاره نکرده‌اند.

رویترز می‌گوید هفته‌ی گذشته Thoma Bravo، یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی متمرکز بر حوزه‌ی فناوری، با توئیتر تماس گرفته تا پیشنهادی برای تصاحب این شبکه‌ی اجتماعی ارائه دهد.

ایلان ماسک، میلیاردر معروف و مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، پیش‌تر گفته بود حاضر است برای تصاحب توییتر ۴۳ میلیارد دلار به‌صورت نقد پرداخت کند.

ظاهراً Apollo Global Management در تلاش است راهی برای تأمین مالی هرگونه قرارداد پیدا کند و آمادگی خود را برای همکاری با ایلان ماسک یا هر خریدار دیگر اعلام کرده است. همکاری Apollo Global Management ازطریق پلتفرم سرمایه‌گذاری اعتباری انجام می‌شود و ارتباطی با کسب‌و‌کار ویژه‌ی این شرکت در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری خصوصی ندارد.

Apollo Global Management و توییتر به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی پاسخ نداده‌اند.

تمایل ایلان ماسک به تصاحب توییتر در چند وقت اخیر خبرساز شده است. ثروتمندترین فرد دنیا می‌گوید توییتر نیاز به یک‌سری تغییرات نظیر متن‌باز شدن الگوریتم دارد و در صورتی که او توییتر را تصاحب کند، حقوق اعضای هیئت‌مدیره به صفر خواهد رسید.

اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر سالانه حدوداً ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار حقوق می‌گیرند و به‌همین‌دلیل، حاضر نیستند توییتر را به ماسک واگذار کنند. در همین راستا این افراد سراغ استراتژی موسوم به قرص سمی رفتند. با این کار همه‌ی سهام‌داران توییتر به‌جز ایلان ماسک می‌توانند سهم خود را با قیمت پایین‌تر از حد معمول افزایش دهند تا سهم ماسک رقیق‌تر شود. ایلان ماسک اکنون بزرگ‌ترین سهام‌دار توییتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات