ایجاد کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران؛ ایده اس‌کی هاینیکس برای خرید ARM

پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام اس‌کی هاینیکس، این شرکت در حال بررسی ایده تشکیل کنسرسیومی به‌منظور کنترل بر هلدینگ آرم است.
تبلیغات

اگه اخبار را دنبال کرده باشید، قطعاً می‌دانید که مدتی است شرکت‌های بزرگ فناوری برای خرید هلدینگ بریتانیایی آرم (ARM)، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده مجوز استفاده از طراحی و دستورعمل‌های مرجع تراشه‌های کم‌مصرف مبتنی‌بر ریزمعماری RISC رقابت می‌کنند. برای مثال، انویدیا حتی با سافت بانک (مالک فعلی آرم) برای خرید آرم به مبلغ ۴۰ میلیارد دلار به توافق رسید بود؛ اما سرانجام این خرید به‌دلیل نگرانی‌های نهادهای نظارتی، رگولاتورها و مسائل انحصارطلبی به نتیجه نرسید.

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که ARM هنوز در کانون توجه خریداران قرار دارد. در جدیدترین مورد، اس‌کی هاینیکس ایجاد تشکیل کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران را برای تصاحب این غول پردازشی جهان را مطرح کرده و این در حالی است که پیش‌تر گفته می‌شد سافت‌بانک در حال ایجاد IPO برای عرضه‌ی عمومی سهام آرم است.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که پارک جونگ هو، نایب رئیس و یکی از مدیران عامل اس‌کی هاینیکس در جلسه سالانه سهام اعلام کرده است که معتقد نیست شرکتی واحد بتواند Arm را خریداری کند؛ اما ظاهراً غول کره‌ای صنعت نیمه‌هادی می‌خواهد که کنترل این شرکت را به دلیل ارزش استراتژیک آن در دست بگیرد. البته گفته می‌شود که موضوع یادشده هنوز در حال بررسی‌های اولیه است و هیچ جزئیاتی از خرید یا تشکیل کنسرسیوم و اعضای آن وجود ندارد.

جالب است بدانید که اینتل نیز اخیراً از تمایل برای تشکیل کنسرسیومی برای کنترل ARM خبر داده است. در همین حین، اس‌کی هاینیکس مدتی است که در حال مذاکره با اینتل برای خرید کسب‌وکارهای SSDهای مبتنی‌بر NAND و مالکلیت معنوی بر IPهای مرتبط با آن است. این شرکت می‌گوید که زیرمجموعه‌ای جدید به‌ نام سولیدایم (Solidigm) برای راه‌اندازی کارخانه و مدیریت تجارت SSD راه‌اندازی کرده و راب کروک، پیش‌کسوت و مدیر اسبق گروه Solutions اینتل، سمَت مدیرعاملی این شرکت مستقر در سن‌خوزه را برعهده خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات