انویدیا باعث شد آرم ۱۵ درصد نیروی کاری خود را کاهش دهد

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هلدینگ آرم یک ماه پس از استخدام برخی از نیروهایش در شرکت انویدیا و ضرر ۴۰ میلیارد دلاری در پی این اتفاق، ظرفیت نیروی کاری خود را کاهش می‌دهد.
تبلیغات

آرم یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌های فعال در صنعت نیمه‌هادی‌ها و پردازنده‌ها است که به‌شکلی متفاوت از دیگر شرکت‌های تولید‌کننده‌ی پردازنده مانند اینتل و ای‌ام‌دی فعالیت می‌کنند. آرم به‌جای تولید پردازنده معماری آن‌ها را می‌فروشد.

این هلدینگ، تنها یک ماه پس از ضرر ۴۰ میلیارد دلاری که به‌دلیل استخدام نیرو‌هایش در انویدیا متحمل شد، حالا به‌گزارش Computerworld، قصد دارد تا ۱۵ درصد از نیروی کاری خود را کاهش دهد. رنه هاس، مدیرعامل آرم، دوشنبه ۲۳ اسفند به کارکنان این شرکت اعلام کرد:

بین ۱۲ تا ۱۵ درصد از کارکنان درنتیجه‌ی این ضررهای مالی بیکار خواهند شد.

هلدینگ آرم در سراسر جهان ۶٬۴۰۰ نفر کارمند دارد و با این کاهش ۱۵ درصدی، ممکن است بین ۷۶۸ تا ۹۶۰ نفر شغل‌هایشان را از دست دهند. این تعدیل نیرو در درجه‌اول کارمندان مستقر در بریتانیا و ایالات متحده را شامل می‌شود؛ اما تأثیری بر کارمندان در پوزیشن‌های مهندسی نخواهد داشت.

شرکت ژاپنی SoftBank در سال ۲۰۱۶ هلدینگ آرم را به قیمت ۲۳٫۴ میلیارد پوند خرید. آرم ریزتراشه‌های موجود در میلیاردها دستگاه الکترونیکی، از‌جمله گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ را طراحی می‌کند و حالا در تلاش است تا پس از ضرر‌های ناشی از سیاست‌های انویدیا و فشارهای نظارتی، به بازار سهام ورود کند.

سخن‌گوی آرم اضافه کرد:

مانند هر کسب‌و‌کاری، آرم نیز به‌طور مداوم طرح تجاری‌اش را بررسی می‌کند تا بتواند بین فرصت‌ها و هزینه‌هایش تعادل برقرار کند. متأسفانه در‌حال‌حاضر، برای ایجاد این تعادل نیازمند تعدیل نیروی کاری این شرکت هستیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات