سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری مدیرعامل بایننس در فوربز برای انتشار محتوا در حوزه‌ی ارز دیجیتال

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل بایننس که دارایی بیت کوین وی از ساتوشی ناکاموتو، خالق این ارز دیجیتال، نیز پیشی گرفته است، ۲۰۰ میلیون دلار به فوربز پرداخت می‌کند تا این رسانه محتوای بیشتری درباره‌ی ارزهای دیجیتال منتشر کند.
تبلیغات

پیش از اینکه بلومبرگ به‌تازگی ثروتمندترین افراد فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال را رتبه‌بندی کند، تصور بیشتر مردم بر این بود که ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، در جایگاه نخست این فهرست قرار خواهد گرفت؛ زیرا او یا این گروه مالک ۱٫۱ میلیون بیت کوین است. باوجوداین، رتبه‌بندی بلومبرگ نشان داد که مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان، یعنی بایننس، اکنون به‌عنوان ثروتمندترین فرد در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. وی به‌تازگی اعلام کرده است که ۲۰۰ میلیون دلار در فوربز سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا این نشریه به گسترش آموزش جهان درباره‌ی ارزهای دیجیتال کمک کند.

به‌گزارش نوت‌بوک‌چک، مدتی قبل غیر از ساتوشی ناکاتوتو (خالق پروتکل بیت کوین)، تنها میلیاردر ارزهای دیجیتال چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس بود که وی را بیشتر با نام مستعار CZ می‌شناسیم. ارزش خالص دارایی ساتوشی ناکاموتو مشخص است و می‌توان گفت وی ۱٫۱ میلیون از اولین بیت کوین‌های استخراج‌شده را دراختیار دارد. دراین‌بین، بلومبرگ برای به‌دست‌آوردن میزان ثروت CZ با مشکلاتی مواجه بود؛ اما اولین شاخص میلیاردر دارایی‌های دیجیتال، ثروت رمزارزی وی را در ایالات متحده‌ی آمریکا تثبیت کرد.

در ژاویه، میزان دارایی رمزارزی CZ ۹۵ میلیارد دلار اعلام شده است که بسیار بیشتر از ثروت ۴۶ میلیارد دلاری ساتوشی ناکاموتو در آن زمان است. شایان‌ ذکر است پس از سقوط اخیر قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش دارایی‌های CZ اکنون کمتر شده است؛ ولی وی همچنان ۷۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال دراختیار دارد که باعث شده است به‌عنوان ثروتمندترین فرد در حوزه‌ی رمزارزها و چهاردهمین فرد ثروتمند جهان شناخته شود.

CZ مدیرعامل بایننس

ژائو از امپراتوری رمزنگاری خود، یعنی بایننس، راضی نیست. ارزش این صرافی بزرگ از مجموع ارزش چهار صرافی بعدی بیشتر است. در سال گذشته، درآمد بایننس ۲۰ میلیارد دلار بوده است. ژائو اعلام کرد در حال سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در فوربز است. هدف از این سرمایه‌گذاری آن است که رسانه‌ای دیجیتالی با محوریت دارایی‌های دیجیتال ایجاد شود که به آموزش عمومی در این حوزه و گسترش فناوری بلاک چین کمک کند. مایک فدرل، مدیرعامل فوربز، در‌این‌‌باره گفت:

فوربز به ابهام‌زدایی از پیچیدگی‌ها و ارائه‌ی اطلاعات مفید درباره‌ی فناوری بلاک‌چین و همه‌ی دارایی‌های دیجیتالی در حال ظهور متعهد است. با سرمایه‌گذاری بایننس در فوربز، اکنون تجربه‌ و شبکه و منابع صرافی پیشرو جهان و یکی از مبتکران موفق بلاک‌چین را دراختیار داریم. درحال‌حاضر، فوربز منبعی برای افراد علاقه‌مند به دنیای نوظهور ارزهای دیجیتال است و می‌تواند با کمک بایننس به رهبری واقعی در این زمینه تبدیل شود.

فوربز شرکتی رسانه‌ای است که سال ۱۹۱۷ تأسیس شد و شاید بیشتر به‌‌ انتشار فهرست ثروتمندترین افراد دنیا در مجله‌ی چاپی سال‌های گذشته‌اش شناخته شده است؛ مجله‌ای که اکنون بیشتر به‌صورت دیجیتال ارائه می‌شود. سال ۲۰۱۴، فوربز اعلام کرد که ۹۵ درصد از مجموعه‌ی مجلات را به‌مبلغ ۴۷۵ میلیون دلار به رسانه‌ی یکپارچه‌ی نهنگ هنگ‌کنگ فروخته است.

بایننس در تلاش است تا فوربز را عمومی کند و شرکتی با هدف ویژه (SPAC) به‌ نام Magnum Opus تشکیل دهد که شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی L2 Capital از آن حمایت می‌‌کند. بایننس نیمی از ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خصوصی در صندوق‌های سهام عمومی (PIPE) را برعهده خواهد گرفت که برای ادغام Magnum Opus و فوربز و فهرست عمومی آن تعیین شده است. دلیل مدیرعامل بایننس برای این سرمایه‌گذاری بزرگ در رسانه‌های چاپی و دیجیتال این است:

همان‌طورکه وب 3.0 و فناوری‌های بلاک‌چین روبه‌جلو حرکت می‌کنند و بازار ارزهای دیجیتال به بلوغ بیشتری می‌رسد، می‌دانیم که رسانه عنصری ضروری برای ایجاد درک و آموزش گسترده برای مصرف‌کنندگان است. مشتاقانه منتظر تقویت ابتکارهای دیجیتالی فوربز هستیم؛ زیرا آن‌ها به پلتفرم بینش سرمایه‌گذاری در سطح بعدی تبدیل خواهند شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات