آیپدها احتمالاً با بیش از دو ماه تأخیر به دست خریداران می‌رسند

یک‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به دلیل تمرکز اپل روی تولید آیفون، احتمال دارد تحویل آیپدهای خریداری‌شده بیش از دو ماه طول بکشد.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل هنوز از محدودیت‌های عرضه‌ی محصولات خود رنج می‌برد. حال خبر دیگری منتشر شده که تأیید می‌کند اپل تحویل آیفون را نسبت به آیپد در اولویت قرار داده است.

بر‌ اساس گزارش 9to5mac و به نقل از Nikkei Asia، ممکن است مشتریان اپل مجبور باشند برای دریافت آیپد جدید خود ۹ هفته منتظر بمانند. این نشریه می‌گوید از اوایل نوامبر زمان تحویل محصولات اپل را در ۲۵ کشور و منطقه از ‌جمله ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن پیگیری کرده است. پس از خرید بعضی مدل‌های آیپد باید ۵۰ الی ۵۵ روز برای دریافت آن‌ها صبر کرد.

طی انتشار گزارش‌ مالی اپل در هفته‌ی گذشته، تیم کوک، مدیرعامل این شرکت در جلسه‌ی پرسش و پاسخ با خبرنگاران گفت که ماه مارس شرایط بهتری نسبت به دسامبر دارد. وی گفت پیش‌بینی می‌شود در ماه مارس، محدودیت‌های کمتری نسبت به دسامبر وجود داشته باشد.

نشریه مذکور ذکر می‌کند محدودیت‌ها به‌ویژه روی فروش آیپد تأثیر گذاشته و منجر به کاهش درآمد ۱۴٫۱ درصدی و ۷٫۳ میلیارد دلاری در سه‌ ماهِ منتهی به دسامبر شده است. وین لام، مدیر ارشد تحقیقات CCS Insight (شرکتی تحقیقاتی مستقر در لندن)، گفت:

ازآنجاکه آیپد نمایشگرهای بزرگ‌تر از ۸ اینچی دارد، به درایورهای نمایشگر زیادی نیاز است و متأسفانه درایورهای نمایشگر توسط فرایند قدیمی، که هسته‌ی اصلی مشکل تأمین نیمه‌رساناها است، تولید می‌شوند.

ازآنجاکه شایعه شده اپل رویدادی در اواخر مارس یا آوریل برگزار می‌کند، جالب است ببینیم آیا این شرکت قادر به رونمایی و عرضه‌ی مدل جدید آیپد ایر خواهد بود یا اینکه محدودیت‌های عرضه همچنان برنامه‌های اپل را به تعویق می‌اندازد.

همان‌طورکه می‌دانید کمبودهای پیش ‌آمده در زنجیره‌ی تأمین تنها مختص اپل نیست و گریبان‌گیر شرکت‌های مختلفی شده است. امیدواریم این مسائل در آینده حل شده و دوباره شاهد تولید زیاد شرکت‌های سازنده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات