مدیاتک با افزایش درآمد خود رکورد جدیدی ثبت کرد

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
درآمد سالانه‌ی مدیاتک ۱٫۵ برابر افزایش یافت و این شرکت رکورد جدیدی ثبت کرد.
تبلیغات

براساس جدیدترین آمار به‌دست‌آمده، مدیاتک در پایان سال ۲۰۲۱ درآمدی بالغ‌بر ۱۷٫۶ میلیارد دلار به‌دست آورده است که رکوردی جدید برای آن محسوب می‌شود. این رقم درمقایسه‌با سال قبل ۵۳ درصد افزایش یافته است.

طبق تحقیقات کانترپوینت، رشد شدید درآمد مدیاتک به‌دلیل توسعه‌ی سریع فناوری‌های 5G و وای‌فای ۶ است. علاوه‌براین، سرمایه‌گذاری آن در راه‌حل‌های مرتبط با صرفه‌جویی در انرژی به‌ثمر نشسته است.

در سه‌ماهه‌ی جاری، درآمد شرکت مذکور درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۱ بین ۲ تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و به ۴٫۷ تا ۵٫۱ میلیارد دلار می‌رسد. این مسئله باید با عرضه‌ی پردازنده موبایل پرچم‌دار دایمنسیتی ۹۰۰۰ تسهیل شود. شرکت‌های بزرگی مانند اوپو، ویوو، شیائومی و دیگران در حال آماده‌سازی خود برای ساخت تلفن‌های هوشمندی هستند که از تراشه‌ی یادشده استفاده می‌کنند.

تحلیلگران بر این باورند که براساس نتایج سه‌ماهه‌ی جاری، مدیاتک با سهم ۳۹ درصدی، پیشتاز بازار پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند خواهد بود و رتبه‌ی دوم نیز با سهم تقریبی ۲۹ درصد به کوالکام خواهد رسید. براساس پیش‌بینی‌های کانترپوینت، در سال ۲۰۲۲ سهم دستگاه‌های 5G از کل تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده به ۵۴ درصد یا تقریباً ۸۰۰ میلیون دستگاه می‌رسد و مدیاتک به سرمایه‌گذاری فعال در فناوری‌های مرتبط ادامه خواهد داد.

چارت منتشر شده توسط کانترپویت از درآمد مدیاتک

درادامه چند نکته‌ی مهم ذکرشده در گزارش کانترپوینت درباره‌ی مدیاتک را مطالعه می‌کنید:

  • هدایت رشد درآمد بلندمدت به‌عهده‌ی ‌مدیاتک است؛ اما این شرکت باید به‌دنبال حوزه‌های رشد جدید باشد؛ زیرا رقیب آن، یعنی کوالکام، در حال گسترش بخش‌هایی است که روی آن‌ها تمرکز دارد.
  • mmWave مدیاتک را اپراتور کلیدی جهان تأیید کرده است و در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به تولید انبوه می‌رسد. این امر به تولیدکنندگان کمک می‌کند قابلیت mmWave را به دستگاه‌هایی با قیمت ارزان‌تر برساند. چنین اتفاقی رقابت مدیاتک با کوالکام که در‌حال‌‌حاضر روی نسل سوم آنتن mmWave خود کار می‌کند، تنگاتنگ‌تر خواهد کرد.
  • زمینه‌ی دیگری برای رشد، تجهیزات محل مصرف‌کننده (CPE) برای اپراتورهای جهان است که از مودم 5G و تراشه وای‌فای در اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.
  • واقعیت توسعه‌یافته (XR) بخش دیگری برای مدیاتک است که می‌تواند درآمد آن را افزایش دهد. با‌‌‌توجه‌‌‌به پیش‌بینی‌های کانترپوینت، فروش این نوع هدست حدود ۱۰ برابر بیشتر از ۲۰۲۱ خواهد شد و به ۱۰۵ میلیون در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات