دلایل پروتکل NEAR برای تعیین کردن سقف قیمتی جدید

یک‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قیمت ارز دیجیتال NEAR پس از تکمیل موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری و رشد نمایی اکوسیستم، سقف قیمتی جدیدی ثبت کرده است.
تبلیغات

نبرد لایه‌ی یک (L1) دوباره در‌‌ حال شدت گرفتن است و در هفته‌های اخیر شاهد رشد ارزش توکن چندین پروتکل در این حوزه بوده‌ایم، زیرا معامله‌گران برای ورود به زندگی خارج از شبکه‌ی اتریوم به‌‌ کمی جرأت نیاز دارند.

به گزارش کوین‌تلگراف، NEAR یکی از پروتکل‌های L1 محسوب می‌شود که ارزش توکن آن در هفته‌ی جاری به بالاترین حد خود رسیده‌ است. این پلتفرم یک پروتکل محاسبات ابری مبتنی بر قابلیت همکاری است که سرعت انجام تراکنش‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

قیمت NEAR

داده‌های کوین‌تلگراف مارکتزپرو و تریدینگ‌ویو نشان می‌دهد که پس از عقب‌نشینی قیمت NEAR در ۹ ژانویه به ۱۳٫۱۰ دلار، ارزش این توکن اکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته و رکورد جدید قیمتی ۲۰٫۳۶ دلار را در روز ۱۴ ژانویه ثبت کرد.

سه دلیلی که به افزایش روزافزون قدرت NEAR کمک کرده‌اند عبارت است از: تکمیل موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری، موفقیت پروتکل پل زنجیره‌ای Aurora و گسترش اکوسیستم پروژه‌ها و توسعه‌دهندگانی که روی شبکه‌ی این پلتفرم کار می‌کنند.

جذب سرمایه‌ی ۱۵۰ میلیون‌ دلاری

جدیدترین افزایش قیمت NEAR پس از انتشار اعلامیه‌ای مبنی بر اینکه تیم توسعه‌دهنده‌ی این پروتکل آخرین دور سرمایه‌گذاری را با موفقیت به‌‌‌‌ پایان رسانده است رخ داد. در این دوره این پلتفرم موفق شد ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه از سرمایه‌گذاران مختلف از‌ جمله Alameda، a16Z، Dragonfly و Cricle Ventures جذب کند.

NEAR قصد دارد از منابع مالی جمع‌آوری‌شده برای تسریع پذیرش فناوری‌های وب ۳ از‌ طریق تأمین مالی اکوسیستم، توسعه‌ی مراکز منطقه‌ای برای جامعه‌ی NEAR به‌‌ منظور کمک به افزایش آگاهی برند و با ارائه‌ی پشتیبانی از پروژه‌های مبتنی بر پروتکل، استفاده کند.

پلتفرم NEAR علاوه‌‌ بر جوامع مستقر در آسیا، آفریقا و اروپا؛ به‌‌ دنبال گسترش دامنه‌ی دسترسی خود به آمریکای لاتین، ترکیه و هند است.

راه‌اندازی موفق پروتکل Aurora

پروتکل Aurora

عامل دوم افزایش قیمت اخیر توکن NEAR در ماه گذشته، راه‌اندازی موفقیت‌آمیز پروتکل Aurora بود. این پلتفرم روی شبکه NEAR توسعه داده شده و به کاربران و برنامه‌های غیرمتمرکز که روی پروتکل پل شبکه‌ی اتریوم به NEAR کار می‌کنند، کمک می‌کند.

طبق داده‌های Defu Llama، پلتفرم Aurora از Rainbow Bridge برای تسهیل مهاجرت دارایی‌ها بین شبکه‌های پشتیبانی‌شده استفاده می‌کند و همین ویژگی باعث شده به‌‌ سرعت به یکی از پروتکل‌های محبوب برای نقل‌وانتقالات زنجیره‌ای متقابل تبدیل شود که ارزش کل آن بیش از ۷۳۲ میلیون دلار دارایی قفل شده است.

در‌ نتیجه‌ی افزایش فعالیت ناشی از افزایش پذیرش پروژه‌ها در NEAR و مهاجرت توکن‌ها از اتریوم، تعداد تراکنش‌های روزانه‌ی شبکه‌ی NEAR رکورد جدیدی را ثبت کرده و به ۷۲۱۰۶۱ تراکنش در ۱۱ ژانویه دست یافته است.

گسترش اکوسیستم

پروژه های NEAR

سومین موردی که به افزایش ارزش اکوسیستم NEAR کمک کرده، رشد جامعه‌ی توسعه‌دهندگان آن است. طی دو ماه گذشته، تعداد پروژه‌های راه‌اندازی‌شده با پل ارتباطی با شبکه‌ی NEAR افزایش یافته است.

پلتفرم NEAR در توئیتر اعلام کرد که این پروتکل اکنون سومین جامعه‌ی توسعه‌دهندگان در‌ ‌حال رشد را در کل اکوسیستم‌های فعال در ارز دیجیتال در‌ ‌اختیار دارد. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل دستیابی به این موفقیت، سهم ۳۰ درصدی توسعه‌دهندگان از هزینه‌های به‌‌ دست آمده از انجام تراکنش‌ها باشد. این مورد برای توسعه‌دهندگان در زمینه‌ای که جبران حساب هیچ‌گاه تضمین نمی‌شود، درآمد ایجاد خواهد کرد.

گسترش جامعه‌ی توسعه‌دهندگان، همراه با انتشار یک پل زنجیره‌ای متقابل، منجر به گسترش اکوسیستم NEAR شده که همچنان به رشد و جذب پروژه‌های جدید ادامه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات