فروش جهانی دستگاه‌های پوشیدنی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱، ۹٫۹ درصد افزایش پیدا کرده است

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
واچ فیس گلکسی واچ ۴ کلاسیک
شرکت IDC گزارشی از بازار جهانی دستگاه‌های پوشیدنی برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است. طبق این گزارش، اپل با داشتن ۲۸٫۸ درصد سهم بازار در جایگاه نخست قرار دارد.
تبلیغات

تقاضا برای دستگاه‌های پوشیدنی همچنان در حال افزایش است و این روند برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ نیز ادامه پیدا کرده است. به‌تازگی، شرکت IDC جدید‌ترین آمار از بازار جهانی دستگاه‌های پوشیدنی را برای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ منتشر کرده است.

به‌نقل از گیزموچاینا و طبق این گزارش، بازار پوشیدنی‌ها رشد ۹٫۹ درصدی را درمقایسه‌با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ تجربه کرده و تعداد فروش آن به ۱۳۸٫۴ میلیون دستگاه رسیده است. تعجب‌آور نیست که فروش هدفون، ازجمله هدفون‌های اتصال بی‌سیم (TWS) به‌مقدار ۲۶٫۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمار فروش دستگاه‌های پوشیدنی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱

برای اولین‌بار، فروش ساعت‌های هوشمند از ردیاب‌های تناسب‌اندام پیشی گرفت. باوجوداین‌، اکنون ساعت‌های هوشمند در رده‌ی دوم دستگاه‌های پوشیدنی قرار گرفته‌اند که افزایش ۴٫۳ درصدی را تجربه کرده‌اند.

دلیل افزایش فروش ساعت‌های هوشمند، تقاضای کاربران برای ویژگی‌ها و عملکردهای قدرتمندتر است؛ بنابراین، افراد به‌تدریج به‌سمت ساعت‌های هوشمند روی می‌آورند. افزون‌براین، تفاوت قیمت ناچیز بین ساعت هوشمند و ردیاب تناسب‌اندام عاملی دیگر برای خرید ساعت‌های هوشمند است.

براساس این گزارش، اپل با کسب ۲۸٫۸ درصد سهم بازار و فروش ۳۹٫۸ میلیون دستگاه پیشتاز است. با‌این‌حال، فروش پوشیدنی اپل درمقایسه‌با سه‌ماهه‌‌ی سوم ۲۰۲۰، تقریبا ۳٫۶ درصد کاهش پیدا کرده است؛ اما درمقابل این شرکت توانسته با فروش ایرپاد برتری خود را حفظ کند.

آمار فروش دستگاه‌های پوشیدنی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱-۲

سامسونگ با ۹٫۲ درصد سهم بازار و ۱۲٫۷ میلیون فروش، جایگاه دوم را ازآنِ خود کرده استد. گفتنی است شیائومی نیز همین اعداد را ثبت کرده و در سه‌ماهه‌ی سوم به‌طور مشترک با سامسونگ در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است.

هواوی و Imagine Marketing مستقر در هند به‌ترتیب با کسب ۷٫۹ و ۷٫۲ درصد از سهم بازار، جایگاه چهارم و پنجم را کسب کرده‌اند. هواوی نیز حدود ۱۰٫۹ میلیون دستگاه فروخته است؛ درحالی‌که Imagine Marketing که محصولاتی را با نام تجاری boAt عرضه می‌کند، موفق شده است در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ حدود ۱۰ میلیون دستگاه بفروشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات