سیستم‌عامل Wear OS به‌لطف سامسونگ به دومین پلتفرم بزرگ پوشیدنی تبدیل شد

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سهم بازار سیستم‌عامل Wear OS به‌لطف استفاده‌‌‌ی آن در گلکسی واچ ۴ سامسونگ افزایش پیدا کرده است. اپل واچ همچنان محبوب‌ترین پوشیدنی دنیا است؛ اما سهم بازار آن نسبت به سال گذشته میلادی، ۱۰ درصد کاهش یافته است.
تبلیغات

به‌گزارش سم‌موبایل، Wear OS اکنون دومین سیستم‌عامل بزرگ ساعت هوشمند بعد از سیستم عامل Watch OS اپل است و به‌نظر می‌رسد رسیدن به این جایگاه به‌لطف کمک‌های سامسونگ باشد. Wear OS در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ تنها سهم ۴ درصدی در بازار داشت؛ اما این سیستم‌عامل تا پایان سه‌ماهه سوم، ۱۷ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داد.

Wear OS 3 با همکاری سامسونگ توسعه پیدا کرده است و همان‌طور که می‌دانیم، سری گلکسی واچ ۴ به جای سیستم‌عامل تایزن از سیستم‌عامل Wear OS پشتیبانی می‌کند. پیوستن سامسونگ به Wear OS به این معنی بود که هر مدل جدید گلکسی واچ ۴ که فروخته می‌شد، سهم بازار Wear OS را افزایش می‌داد و اکنون این کار انجام شده است.

آمار سیستم‌عامل Wear OS

پلتفرم نرم‌افزاری پوشیدنی اپل (Watch OS) در پایان سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱، سهم ۲۲ درصدی در بازار داشت که ۵ درصد بیشتر از Wear OS بود. باوجوداین ، Watch OS اپل سهم بازار قابل توجهی را در طول سال از دست داده و از سهم ۴۰ درصدی در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ به ۳۳ درصد در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ و ۲۸ درصد در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرد.

سهم از دست‌رفته‌ی اپل در بازار نرم‌افزاری با آمار ضعیف‌تر فروش اپل واچ منعکس شده است. درحالی‌که سامسونگ نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ سهم بازار ساعت‌های هوشمند جهانی خود را افزایش داده است، اپل نسبت به سال میلادی قبل کاهش سهم ۱۰ درصدی را تجربه کرده است. این امر همراه‌با از دست‌دادن جایگاه بیشتر هواوی به سامسونگ اجازه داد تا قدرت خود را در بازار جهانی ساعت‌های هوشمند تقویت کند و تا پایان سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ در رتبه‌ی دوم قرار بگیرد.

آمار سیستم‌عامل در پوشیدنی‌ها

بااین‌حال، هنوز سال ۲۰۲۱ به‌پایان نرسیده و سامسونگ احتمال دارد در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ رقابت شدید‌تری داشته باشد. شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research اشاره می‌کند که رونمایی اپل واچ سری ۷ تا سه‌ماهه چهارم به تعویق افتاد، به‌این‌معنی که جدیدترین پوشیدنی‌ها‌ی اپل سهمی از بازار در سه‌ماهه سوم نداشتند. ازاین‌جهت، سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ می‌تواند نتیجه متفاوتی را رقم بزند. پیش‌بینی فصل خرید در تعطیلات به‌خصوص در زمان کمبود جهانی نیمه هادی دشوار است؛ بنابراین تنها گذشت زمان نشان خواهد داد که آیا سامسونگ و Wear OS می‌توانند تداوم خود را در بازار حفظ کنند یا خیر.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی سیستم‌عامل Wear OS و عملکرد موفق سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات