برنامه اساسی سامسونگ برای افزایش سهم بازار گوشی‌های هوشمند خود در سال ۲۰۲۲

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ برای به‌دست‌آوردن سهم بیشتری از بازار، برنامه‌ریزی اساسی کرده و آن را با تأمین‌کنندگان منتخب خود به‌اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

سامسونگ با سری گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ خود به موفقیت زیادی رسید. اکنون به‌نظر می‌رسد این شرکت برای سال ۲۰۲۲ چشم‌انداز بسیار مثبتی دارد. براساس نشریه‌ی کره‌‌ای The Elec، سامسونگ اخیرا برنامه‌های فروش گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۲ خود را با تأمین‌کنندگان منتخب به‌اشتراک گذاشته است. این طرح پیش‌بینی می‌کند سامسونگ در سال آینده سهم بازار خود را ۲ درصد بهبود می‌بخشد و سهم بازار جهانی را به ۲۱٫۹ درصد می‌رساند.

به‌گزارش دیجیتال ترندز، به‌نظر می‌رسد فروش گوشی‌های هوشمند در سال آتی افزایش درخورتوجهی داشته باشد. این بدان‌معنا است که با کاهش اثرهای همه‌گیری کرونا، سامسونگ انتظار دارد مصرف‌کنندگانی که بسیاری از آن‌ها گوشی‌های هوشمندی برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دارند، ‌در‌نهایت دستگاه قدیمی‌شان را با مدلی جدید و تولید‌شده در سال ۲۰۲۲ جایگزین کنند. سامسونگ تخمین می‌زند سال بعد عرضه‌ی ۱٫۵ میلیارد گوشی هوشمند را شاهد خواهیم بود. این آمار رشد بیش از ۷ درصدی درمقایسه‌با ارقام سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

سامسونگ گلکسی فولد

برنامه‌‌ی فروش سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت سال ۲۰۲۲ را با عرضه‌ی گوشی هوشمند Galaxy S21 Fan Edition در ژانویه آغاز می‌کند. اکنون مدت نسبتا زیادی است که طرفداران سامسونگ منتظر این دستگاه هستند. پس از این دستگاه، نوبت به گلکسی S22 می‌رسد که ماه بعدش عرضه می‌شود. مارس ۲۰۲۲، یعنی دقیقا یک ماه پس از گلکسی S22، سامسونگ قصد دارد با گلکسی A53 و A33 خط‌تولید گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود را گسترش دهد. همچنین، گلکسی A23 و گلکسی A73 به‌ترتیب در ماه‌های آوریل و می عرضه خواهند شد. جدا از آن، این شرکت گوشی‌های سری M خود را در بازارهای نوظهوری مانند هند و روسیه نیز عرضه خواهد کرد.

همان‌طور‌که انتظار می‌رود، مجموعه‌ی میان‌رده‌های سامسونگ بیشترین فروش را ازآنِ خود خواهد کرد و سری گلکسی A20 و A30 به‌تنهایی بیش از ۲۶۷ میلیون دستگاه را کسب می‌کنند. علاوه‌بر‌این، انتظار می‌رود حدود ۹۲ میلیون دستگاه‌ از سری گلکسی A50 و A70 تولید شود. این در حالی است که سری گلکسی S22 بیش از ۳۳ میلیون دستگاه را ازآنِ خود خواهد کرد.

این سند رقابت سختی را تأکید می‌کند که سامسونگ با رقبای چینی خود ازجمله شیائومی و اوپو و ویوو در پیش دارد. داده‌های خود این شرکت نشان می‌دهد سهم بازار برندهای چینی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴ درصد بوده که هواوی بخش چشمگیری از آن را به‌دست آورده است. با‌این‌حال، حتی با کاهش موفقیت‌های هواوی در سال ۲۰۲۰، مجموع سهم بازار برندهای چینی گوشی‌های هوشمند به ۴۷ درصد افزایش یافت. سامسونگ معتقد است نتوانسته خلأ ناشی از خروج نسبی هواوی از بازار در سال‌های ۲۰۲۰ الی ۲۰۲۱ را پر کند.

سامسونگ به‌منظور تصاحب سهم بازار بیشتری از هواوی، مجموعه‌ای از کمپین‌های بازاریابی تهاجمی را برنامه‌ریزی کرده است و معتقد است برندهای چینی گوشی‌های هوشمند نزدیک به ۲ درصد از سهم خود را در سال ۲۰۲۲ از دست می‌دهند و تنها به ۴۵ درصد از بازار دسترسی خواهند داشت.

افزون‌براین، سامسونگ تخمین می‌زند اپل کاهش جزئی در سهم بازار خود را شاهد خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر‌شده، این شرکت پیش‌بینی می‌کند سهم اپل از ۱۷٫۲ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۱۶٫۷ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش خواهد یافت. با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه تا سال ۲۰۲۲ تنها حدود یک ماه باقی مانده‌، جالب است ببینیم استراتژی بزرگ سامسونگ چگونه عمل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات