فیسبوک احتمالا هفته آینده نام خود را عوض می‌کند

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس یک گزارش جدید، فیسبوک در حال برنامه‌ریزی برای تغییر نام این شرکت با هدف تمرکز بیشتر بر ساخت متاورس است.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، در کنفرانس سالانه‌ی Connect که ۲۸ اکتبر برگزار خواهد شد، از نام جدید این شرکت رونمایی خواهد کرد. این گزارش ابتدا در ورج منتشر شد.

به گزارش تک کرانچ، فیسبوک می‌خواهد بیش از یک رسانه‌ی اجتماعی باشد. این شرکت اعلام کرده است که تا پنج سال آینده، ۱۰ هزار کارمند جدید در اروپا استخدام خواهد کرد تا در زمینه‌ی ساخت متاورس فعالیت بیشتری داشته باشد. فیسبوک، متاورس (Metaverse) را جزء آینده‌ی اصلی این شرکت می‌داند.

اگر با متاورس آشنایی ندارید، توضیح ویکی‌پدیا را از آن مرور می‌کنیم:

متاورس یک نظریه درباره‌ی یک تکنولوژی جدید در آینده است. این نظریه یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران قادر خواهند بود در سرتاسر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ورای مفهوم امروزی فضای مجازی و در واقع ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است.

فیسبوک یک ماه قبل نیز اعلام کرد که آندره بوسورث، رئیس بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این شرکت، به‌عنوان مدیر ارشد فناوری به فعالیت خود ادامه خواهد داد. غول شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کاربر دارد که همه‌ی آن‌ها در بخش تولید سخت‌افزار مصرفی مثل عینک‌ واقعیت افزوده، فعالیت می‌کنند. زاکربرگ معتقد است که این نوع محصولات به‌اندازه‌ی گوشی‌ هوشمند در همه‌جا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بنیان‌گذار فیسبوک در ماه جولای گفت آینده‌ی فیسبوک در متاورس مجازی نهفته است؛ جایی که کاربران در آن زندگی، کار و بازی خواهند کرد.

تغییر نام تجاری در شرایطی رخ می‌دهد که فیسبوک با رسوایی‌های متعدد مواجه شده است. از آن جمله می‌توان به افشا شدن اسناد داخلی این شرکت توسط فرانسیس هاوگن اشاره کرد که در کمیته‌ی بازرگانی، علوم و حمل‌ونقل سنا علیه این شرکت شهادت داد. فیسبوک همچنان تحت نظارت ضد انحصاری دولت ایالات متحده است.

سخن‌گوی فیسبوک در پاسخ به این اتهامات گفته است این شرکت در مورد شایعات یا گمانه‌زنی‌ها اظهار نظر نخواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات