فروش PS5 در ایالات متحده از نینتندو سوئیچ پیشی گرفت

سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از حدود سه سال، سرانجام PS5 موفق شد اولین کنسولی باشد که فروش آن در ایالات متحده آمریکا از نینتندو سوئیچ بیشتر است.
تبلیغات

بازی‌های ویدئویی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بخش‌های فناوری کنونی هستند. بازی‌ها می‌توانند ما را به جهانی دیگر ببرند و با شخصیت‌هایی جدید آشنا کنند. سالانه‌ کنسول‌های بازی بسیار زیادی از شرکت‌های مختلف از جمله مایکروسافت و سونی به فروش می‌رسد. امروز گزارشی در فضای مجازی منتشر شده است که از موفقیت جدید پلی استیشن ۵ خبر می‌دهد.

به گزارش ورج، PS5 سونی اولین کنسولی است که پس از حدود سه سال موفق شده است در ایالات متحده آمریکا بیشتر از نینتندو سوییچ فروش داشته باشد. بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل NPD، جدیدترین نسل کنسول سونی در ماه سپتامبر در ایالات متحده آمریکا فروش بیشتری داشته است. نینتندو سوییچ ۳۳ ماه متوالی پرفروش‌ترین کنسول در ایالات متحده آمریکا بود. این کنسول حتی زمانی که فروش PS5 و Xbox Series X تازه شروع شده بود و مردم اشتیاق خرید آن‌ها را داشتند نیز بیشتر به فروش می‌رسید.

اما با موفقیت فروش PS5، به نظر می‌رسد دوران اوج این کنسول در آمریکا به پایان رسیده است. مت پیسکاتلا از NPD توضیح می‌دهد:

بر اساس تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده و درآمد، پلی استیشن ۵ پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری ماه سپتامبر بوده است. PS5 پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری سال ۲۰۲۱ بر اساس درآمد محسوب می‌شود؛ درحالی‌که نینتندو سوییچ در تعداد واحدهای فروخته‌شده پیشتاز است.

گروه NPD فقط فروش در ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کند؛ بنابراین بازارهای بزرگی مانند اروپا و آسیا نادیده گرفته می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که آیا سونی در ماه سپتامبر موفق به فروش کنسول‌های بیشتری شده یا نینتندو به دلایل مختلفی فروش کمتری داشته است؛ از مشکلاتی که احتمالا سر راه نینتندو قرار دارد می‌توان به کمبود منابع قطعات سوئیچ و تقاضای کمتر به دلیل نزدیکی عرضه OLED Switch اشاره کرد. اگر تقاضای خریداران برای سوئیچ دوباره افزایش یابد، نینتندو می‌تواند در ماه اکتبر بار دیگر جایگاه اول را از آن خود کند.

PS5 پرفروش‌ترین پلی استیشن سونی است و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این کنسول فروخته شده. نینتندو توانسته است ۸۹ میلیون دستگاه کنسول سوییچ را از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷ به فروش برساند. مایکروسافت هنوز فروش سخت‌افزار ایکس‌باکس را فاش نکرده؛ اما دنیل احمد، تحلیلگر ارشد Niko Partners، تخمین‌هایی درباره این موضوع در توییتر به اشتراک گذاشته است. بر اساس آمار منتشرشده توسط وی، فروش کل ایکس باکس سری ایکس و سری اس تا ۳۰ ژوئن ۶٫۶ میلیون دستگاه بوده است.

به نظر شما همراهان زومیت، کدام کنسول بازی بهتر از رقیبان خود عمل کرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات