سود ۶۵۰۰ درصدی کودک چهارساله برزیلی از اولین دارایی بیت کوین خود

یک‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پدری در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) یک واحد بیت کوین معادل ۹۱۵/۸ دلارِ آن زمان به دختر تازه‌متولد‌شده‌اش هدیه داد. حالا دارایی بیت کوین این کودک چهار‌ساله بیش از ۶۰ هزار دلار ارزش دارد.
تبلیغات

به‌گزارش cointelegraph، دختری چهارساله که هنگام تولد یک واحد بیت کوین هدیه گرفته بود، حالا با افزایش قیمت این ارز دیجیتال بیش از ۶۵۰۰ درصد سود کرده است. ژائو کانهادا، بنیان‌گذار صرافی برزیلی Foxbit، در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) یک واحد بیت کوین به دختر تازه‌متولد‌شده خود هدیه داد که ارزشش در آن زمان ۹۱۵/۸۰ دلار بود. کانهادا جزئیات ماجرای هدیه‌دادنش را این‌گونه تعریف می‌کند:

به محض تولد دخترم در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶)، یک واحد بیت کوین برایش خریدم. هدفم از این کار علاوه‌بر هدیه‌دادن، سرمایه‌گذاری در اقتصاد نوپای ارزهای دیجیتال بود. در آن زمان، هر بیت کوین ۵۰۰۰ رئال (واحد پولی برزیل) ارزش داشت.

چهار سال بعد، این سرمایه‌گذاری یک بیت کوینی با افزایش ۶۵۰۰ درصدی قیمت بیت کوین به مرز ۶۰ هزار دلار رسید. سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) آخرین فرصت سرمایه‌گذاران با بیت کوین زیر هزار دلار بود؛ اما کانهادا ادعا می‌کند که در آن زمان از این واقعیت اطلاعی نداشته است.

چندی پیش نیز، نوجوانی ۱۲ ساله با فروش مجموعه‌‌ NFT‌های خود به نام نهنگ‌های عجیب (Weird Whales) صاحب ثروتی برابر با ۴۰۰ هزار دلار شد. با‌‌توجه‌‌به اینکه این نوجوان به‌‌دلیل محدودیت سنی، هنوز نمی‌‌تواند حساب بانکی برای خود افتتاح کند، پدرش اعلام کرده است که در‌‌حال‌‌حاضر، درآمد احمد را در قالب رمزارز‌ اتر نگه‌داری می‌کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره اقدام این پدر دور‌اندیش چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات