سامسونگ با ۲۳ درصد سهم بازار در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱، پیشتاز فروش گوشی‌‌ هوشمند است

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود کمبود جهانی تراشه، سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ همچنان بیشترین سهم بازار گوشی هوشمند (۲۳ درصد) را به‌ خود اختصاص داده که نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
تبلیغات

به نقل از سم‌موبایل و بر اساس گزارش اولیه‌ی شرکت تحقیقاتی کانالیز، کمبود جهانی تراشه در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱، بازار‌ گوشی‌ هوشمند را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است. فروش گوشی‌ هوشمند در سراسر جهان ۶ درصد کاهش پیدا کرده؛ اما از نظر سهم بازار برای سامسونگ تغییر چندانی ایجاد نشده است.

در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱، سامسونگ ۲۳ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌ هوشمند را بر اساس محموله‌های ارسالی در اختیار داشته که این رقم نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است. غول کره‌ای همچنان در صدر قرار دارد؛ درحالی‌که سایر شرکت‌ها ازجمله اپل، ویوو و اوپو (وان پلاس) توانسته‌اند سهم خود را تا حدی افزایش بدهند. اپل حتی توانسته است با پیشی گرفتن از شیائومی، جایگاه دوم را از آن خود کند. گزارش کانالیز نشان می‌دهد که تقاضای زیاد برای آیفون ۱۳ به این نتیجه کمک کرده است.

سهم ۲۳ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ

به‌ گفته‌ی بن استون، تحلیلگر اصلی کانالیز، کمبود جهانی تراشه تا سال ۲۰۲۲ برطرف نخواهد شد. تولیدکنندگان تراشه قیمت‌ها را به‌تدریج افزایش داده‌اند تا اختلاف زیاد عرضه و تقاضا برطرف شود. این امر می‌تواند منجر به افزایش تدریجی قیمت گوشی‌ هوشمند شود.

سازندگان گوشی‌ هوشمند در تلاش برای کاهش آسیب و مطابقت با تقاضای بالا از طریق ایجاد تغییرات لحظه‌ای در زنجیره تأمین هستند؛ اما به گفته‌ی این منبع، این امر منجر به بروز سوء تفاهم با واحد‌های خرده‌فروشی و توزیع می‌شود.

وضعیت به‌وجودآمده احتمال دارد تا پایان سال بدتر شود؛ زیرا تقاضا‌ در فصل تعطیلات بیشتر خواهد شد. در حال حاضر موجودی‌ها رو به‌ اتمام است و برخی از خرده‌فروشی‌ها تمایلی به قبول سفارش ندارند؛ زیرا می‌ترسند نتوانند آن‌ها را به مشتریان تحویل بدهند.

با توجه به تقاضای بالا و عرضه‌ی کم، احتمال دارد در فصل تعطیلات شاهد تخفیف زیادی در محصولات سامسونگ نباشیم؛ اما بر اساس تخمین کانالیز، برند‌های گوشی‌ هوشمند، بسته‌های اینترنت اشیا و پوشیدنی را برای جلب رضایت مشتریان ارائه خواهند داد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این گزارش چیست؟ آیا سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ همچنان پیشتاز سهم بازار گوشی‌ هوشمند در جهان خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات