اپل درخواست تجدیدنظر حکم دعوی با اپیک گیمز را به دادگاه ارسال کرد

شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اپل از حکم ایوان گونزالس راجرز، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، درخواست تجدیدنظر کرده و به‌دنبال اصلاح حکمی است که باعث تغییر در مقررات اپ استور می‌شود.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید ماه گذشته داده‌گاه منطقه‌ای کالیفرنیا پس از یک‌ سال جدال حقوقی، حکم نهایی دعوی اپل و اپیک گیمز را اعلام کرد؛ حکمی که می‌توان گفت برای هر دو طرف تبعاتی به‌دنبال دارد و این دو شرکت می‌کوشند جدال را به دادگاه تجدیدنظر بکشانند.

اپل در حال تجدیدنظر از حکمی است که به‌موجب آن باید قوانین اپ استور را اصلاح کند. طبق حکم مذکور، اپل از ممنوع‌کردن توسعه‌دهندگان برای جمع‌آوری فراداده کاربران و ایجاد لینک‌های خارجی یا سایر فراخوان‌هایی منع شده است که مشتریان را به خرید مکانیسم‌ها و خرید درون‌‌برنامه‌ای و ارتباطات با مشتریان سوق می‌دهد. اپل از دادگاه خواسته است اجرای حکم نهایی را به‌تعویق بیندازد که متعاقبا اپل را مجبور می‌کند این تغییرات را تا ماه دسامبر اعمال کند.

اپل می‌خواهد تا وقتی تجدیدنظرهای ارائه‌شده اپیک حل نشود، الزامات دادگاه را متوقف کند. غول دنیای فناوری می‌گوید نگرانی‌های دیوان را بابت ارتباطات بین توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان درک می‌کند و به آن احترام می‌گذارد.

از قرار معلوم، اپل در حال بررسی بسیاری از مسائل پیچیده در سراسر جهان و به‌دنبال افزایش جریان اطلاعات در عین محافظت از عملکرد کارآمد اپ استور و امنیت و حریم خصوصی مشتریان است. ایجاد تغییرات احتمالی ممکن است نگرانی‌های دادگاه را نیز برطرف کند.

برای یادآوری، قاضی راجرز در حکم اولیه اعلام کرد قوانین اپ استور که باعث محدودیت کاربران و توسعه‌دهندگان می‌شود، باید در ضرب‌الاجلی سه‌ماهه اصلاح شود. بااین‌حال، اپل از راجرز می‌خواهد منتظر بماند تا تغییراتی در قوانین اپ استور انجام دهد و همه درخواست‌های تجدیدنظرشده در پرونده به‌پایان برسد؛ درخواستی که می‌تواند‌ سال‌ها به‌طول بینجامد.

اپل به‌نوبه خود استدلال می‌کند هدایت کاربران به مکانیسم‌های پرداخت ثالث پیشنهادی ذاتا خطرناک است. این شرکت می‌گوید ممکن است مصرف‌کنندگان به وب‌سایت‌های مخربی سوق داده شوند که برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی و جزئیات پرداخت طراحی شده‌اند. استفاده از سیستم‌های پرداخت خارجی نیز تلاش‌های اپل برای شناسایی و مقابله با کلاه‌برداری را با مشکل مواجه می‌کند و اجرای حکم مستلزم تلاش مهندسی درخورتوجهی است که پروتکل‌های امنیتی جدید، ساختارهای جمع‌آوری هزینه، دستورالعمل‌های جدید اپ استور و... را شامل می‌شود.

افزون‌براین، به‌عنوان دلایل تجدیدنظر اپل استدلال می‌کند اپیک گیمز به‌سختی در طول محاکمه به قوانین محدودکننده توسعه‌دهندگان اشاره کرد و هیچ مدرکی مبنی‌بر آسیب‌رساندن به آن قاعده خاص اپ استور ارائه نکرد. افزون‌براین، اپل ادعا می‌کند به‌احتمال زیاد در تجدیدنظر موفق خواهد شد و هم‌اکنون مشغول کار روی افزایش جریان اطلاعات بدون تأثیر بر مصرف‌کننده است و این احتمال وجود دارد تغییراتی در اپ استور ایجاد شود که نیاز به حکم نهایی را از بین می‌برد.

اپل بر این باور است که حکم اولیه برای تغییر در قوانین اپ استور می‌تواند تعادل دقیق بین توسعه‌دهندگان و مشتریان ارائه‌شده فروشگاه نرم‌افزاری یادشده را به‌هم بزند؛ اتفاقی که به آسیب جبران‌ناپذیری برای اپل و مصرف‌کنندگان منجر می‌شود. توقف دستور به اپل اجازه می‌دهد این کار را به‌نحوی انجام دهد که یکپارچگی اکوسیستم را حفظ کند و نیاز به هرگونه دستور درباره فرمان را می‌تواند برطرف کند.

به‌طورکلی، حکم اولیه تا حد زیادی به‌نفع اپل تمام شد و به‌استثنای موضوع یادشده، توانست رأی دادگاه را در اغلب موضوعات به‌سمت خود جلب کند. همان‌طورکه در ابتدا گفته شد، پیش‌ از اپل اپیک گیمز درخواست تجدیدنظر از حکم یادشده را به دادگاه ارسال کرد. طبق این حکم، سازنده بازی فورتنایت باید مبلغی به‌عنوان کارمزد ۳۰ درصدی و دیرکرد آن به اپل بپردازد و غول دنیای فناوری از این حق برخوردار است که حساب توسعه‌دهندگان سازنده بازی فورتنایت و شرکت‌های تابع آن را مسدود کند.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات