سنسور تاور: مجموع درآمد اپ استور و گوگل پلی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ به ۳۴ میلیارد رسیده است

یک‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
تخمین آماری جدید نشان می‌دهد که کاربران اپ استور و گوگلی پلی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۳٫۶ میلیارد دلار در این دو پلتفرم نرم‌افزاری هزینه کرده‌اند که نسبت به سال گذشته، ۱۵٫۱ درصد افزایش داشته است.
تبلیغات

اپل‌اینسایدر با استناد به برآوردهای جامعه‌ی آماری سنسور تاور، گزارشی تدوین کرده است که بر اساس آن، اپ استور و گوگل پلی در فصل سوم مالی ۲۰۲۱ توانسته‌اند با رشدی دورقمی عملکرد درخشانی از لحاظ درآمدی به‌ ثبت برسانند. تحقیقات سنسور تاور نشان می‌دهد که رشد تقاضای نرم‌افزار کاربران که در دوران همه‌گیری بیماری کرونا دوچندان شده است، همچنان ادامه دارد و درنهایت، گوگل و اپل به‌عنوان بزرگ‌ترین متصدیان این حوزه بیشترین سود را خواهند برد.

البته این شرکت تحقیقاتی می‌گوید رشد تقاضا برای تهیه برنامه در مقایسه با اوج همه‌گیری ویروس کرونا در سال گذشته میلادی کند شده؛ چراکه رشد بازار نرم‌افزار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ در حدود ۱۵٫۱ درصد رشد داشته و این در حالی است که این آمار در بازه مشابه ۲۰۲۰ بالغ بر ۳۲ درصد تخمین زده می‌شد. تحقیقات حاکی از آن است که گوگل پلی در مقایسه با اپ استور رشد سالانه بیشتری در سه‌ماهه سوم تجربه کرده و با رشد ۱۸٫۶ درصدی، درآمد خود را از ۱۰٫۲ میلیارد دلار به ۱۲٫۱ میلیارد دلار افزایش داده است. در نقطه مقابل، غول دنیای فناوری با وجود رشد کم‌تر، همچنان حاکم بلامنازع این بخش محسوب می‌شود و توانسته است عمده هزینه مصرف‌کنندگان از خرید بازی و برنامه‌ها را به خود و توسعه‌دهندگان پلتفرمش اختصاص بدهد.

درآمد اپ استور در این بخش با رشد ۱۳٫۲ درصدی به ۲۱٫۵ میلیارد دلار رسیده است. به عبارتی، در مقایسه با دوره‌های قبلی، مصرف‌کنندگان نسبت به بازار گوگل، حدود ۱٫۸ برابر بیشتر در بازار اپل هزینه کردند. گفته می‌شود که تیک تاک بعد از فیسبوک نخستین برنامه‌ای محسوب می‌شود که به رکورد سه میلیارد بارگیری دست یافته است. برنامه مذکور در صدر جدول بارگیری اپ استور قرار دارد و در گوگل پلی نیز پس از فیسبوک و اینستاگرام جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

به‌طور کلی، گفته می‌شود تعداد دفعاتی که کاربران برای اولین بار برنامه خاصی را نصب کرده‌اند، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. سنسور تاور برآورد می‌کند که درآمد برنامه‌های بارگیری اولی در اپ استور با ۱٫۲ درصد کاهش از ۸٫۲ میلیارد دلار به ۸٫۱ میلیارد دلار رسیده است و در سوی دیگر، گوگل پلی روندی مشابه تجربه کرده و درآمد این بخش با کاهش ۲٫۱ درصدی از ۲۸٫۲ میلیارد دلار به ۲۷٫۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اپ استور در حال حاضر موضوع بسیاری از اتهامات انحصارطلبی در سراسر جهان است و این شرکت در واکنش به آن، تغییراتی ایجاد کرده که شاید در درآمد اپل از این بخش تأثیر بگذارد. البته کتی هوبرتی، تحلیلگر مورگان استنلی، می‌گوید این تغییرات هیچ ضرر قابل توجهی به سود اپل از فروش برنامه‌ها وارد نخواهد کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات