خبر ممنوعیت مبادله ارزهای دیجیتال در چین، منجر به ریزش ۲ هزار دلاری بیت کوین شد

جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با انتشار اخبار نسبتا قدیمی دال بر ممنوعیت تمامی تراکنش‌های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال، ارزش هر بیت کوین با ریزش بیش از دو هزار دلاری به ۴۲ هزار دلار کاهش یافت.
تبلیغات

اگر پیگیر بازار ارزهای دیجیتال باشید، می‌دانید که مدتی است بازار در روند اصلاحی خود به سر می‌برد و قیمت بیت کوین پس از واکنش به محدوده حمایتی ۴۰ هزار دلار، در حال باز پس‌گیری حمایت‌های از دست رفته بود. بااین‌حال، انتشار خبر جدیدی از چین در شبکه‌های اجتماعی منجر به ریزش دوباره بیت کوین شد.

خبر یادشده در حقیقت به یادداشتی از بانک مرکزی چین مربوط می‌شود که مفاد آن در ۱۵ سپتامبر منتشر شده بود و در نهایت، امروز به‌صوت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری بازنشر شد. این یادداشت بیان می‌کند که عملاً همه فعالیت‌های ارزهای دیجیتال به‌جز مالکیت آن‌ها غیر قانونی و جرم محسوب می‌شود. بلطبع ممنوعیت و مقررات جدید چین منجر به ترس، شک و تردید نسبت به آینده بازار می‌شود و همین امر سبب شد تا بیت کویت تنها در یک ساعت بیش از دو هزار دلار از ارزش خود را ازدست بدهد.

این نخستین بار نیست که بازار کریپتوکارنسی به اخبار منفی از سوی چین واکنش نشان می‌دهد و تقریبا در تمامی موارد گذشته نیز به دلیل اهمیت استراتیژیک چین شاهد ریزش‌هایی حتی به مراتب بدتر بوده‌ایم.

طبق روال معمول، به دنبال ریزش بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال نیز روندی نزولی را تجربه می‌کنند. برای مثال، در هنگام نگارش این مقاله، اتریوم دومین کوین از لحاظ ارزش بازار با از دست دادن خط حمایتی سه هزار دلار و ریزشی ۱۰.۳ درصدی، ۲۷۵۱ دلار معامله می‌شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با ارزهای دیجیتال به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات