مذاکره سازمان‌های آمریکا برای تحریم آنر

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سازمان‌ها و وزارتخانه‌های آمریکا، برای تحریم آنر که پیش‌تر به‌عنوان زیرمجموعه هواوی فعالیت می‌کرد، در حال بحث و مذاکره هستند. وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه آمریکا با اعمال تحریم علیه آنر مخالفت کرده‌اند.
تبلیغات

بر اساس گزارش واشنگتن پست، آژانس‌های امنیتی آمریکا برای تحریم برند تازه مستقل شده آنر، بحث و مذاکره می‌کنند. کارمندان پنتاگون و همچنین وزارت انرژی موافق اعمال تحریم علیه آنر هستند و این شرکت را تهدید امنیتی به‌حساب می‌آورند. در سوی دیگر، وزارتخانه‌های بازرگانی و امور خارجه مخالفت خود را با قرار گرفتن آنر در لیست سیاه اعلام کرده‌اند.

کمیته جمهوری‌خواه امور خارجه با بیان اینکه آنر مثل شرکت مادر سابق خود یعنی هواوی، یک شرکت دولتی به‌حساب می‌آید، عقیده دارد که این برند چینی باید در لیست تحریم صادرات آمریکا قرار بگیرد. واشنگتن پست در گزارش خود اشاره می‌کند که مالکیت آنر در اختیار شرکت «تکنولوژی اطلاعات جدید ژیکسین» قرار دارد که توسط دو سرمایه‌گذار دولتی تأسیس شده است.

از سوی دیگر، موج مخالف استدلال می‌کند که آنر در حوزه تولید مواد و قطعات هسته‌ای فعالیت نمی‌کند و دستگاه‌های تولیدشده توسط این برند در آمریکا به فروش نمی‌رسند؛ بنابراین ممنوع کردن دادوستد آنر با شرکت‌های آمریکایی توجیهی ندارد و به جای تحت تأثیر قرار دادن اقتصاد چین، بیش از همه به اقتصاد آمریکا صدمه می‌زند.

برخی از متخصصان می‌گویند از آنجایی که آنر پیش‌تر به‌عنوان زیرمجموعه هواوی فعالیت می‌کرد و در حال حاضر زیرمجموعه شرکتی با بنیان‌گذاران متصل به دولت چین است، در نهایت به لیست سیاه تجاری آمریکا اضافه خواهد شد. از سوی دیگر، برخی عقیده دارند که شواهدی مبنی بر همکاری مخفیانه آنر با هواوی به منظور تأمین تراشه و تجهیزات برای شرکت چینی وجود ندارد و بنابراین تحریم شدن این برند از توجیه منطقی برخوردار نیست.

آنر هنوز به این موضوع عکس‌العملی نشان نداده است و باید دید آیا به مذاکرات در جریان بین سازمان‌های آمریکا واکنشی نشان خواهد داد یا خیر.

فکر می‌کنید برآیند نهایی مذاکرات وزارتخانه‌ها و سازمان‌های امنیتی آمریکا در رابطه با تحریم آنر چه خواهد بود؟ آیا این برند هم جایی در لیست تحریم‌های آمریکا خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات