دولت روسیه برای ردیابی تراکنش رمزارزها ۲۰۰ هزار دلار اختصاص داد

یک‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
دولت روسیه برای ساخت و توسعه ابزاری جهت نظارت و ردیابی جابجایی دارایی‌های دیجیتال ۲۰۰ هزار دلار پاداش در نظر گرفته است.
تبلیغات

مقامات فدرال دولت روسیه در حال برنامه‌ریزی برای نظارت دقیق  و ردیابی تراکنش‌های غیر قانونی و آشکارسازی هویت کاربران بازار رمزارزها هستند و بزرگ‌ترین بانک روسیه بودجه‌ای ۲۰۰ هزار دلاری برای توسعه پلتفرم نظارتی و ردیابی جابجایی دارایی‌های دیجیتال اختصاص داده است.

سرویس نظارت مالی فدرال روسیه (Rosfinmonitoring) پیمانکاری برای این منظور استخدام کرده است. مسئولیت این گروه، توسعه پلتفرمی برای ردیابی فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

به گزارش کوین تلگراف و طبق داده‌های وب‌سایت تدارکاتی دولت روسیه، این کشور مقداری بیت کوین معادل ۱۴٫۷ میلیون روبل‌ (۲۰۰ هزار دلار) از بودجه خود برای ایجاد ماژول نظارتی و تجزیه و تحلیل تراکنش‌های ارزهای دیجیتال اختصاص خواهد داد.

دولت روسیه به این منظور قراردادی تدارکاتی به شرکتی موسوم به RCO اعطا خواهد کرد و احتمال می‌رود که این شرکت به‌صورت غیر مستقیم توسط بزرگ‌ترین بانک روسیه به نام Sber حمایت شود. RCO مأموریت دارد ابزاری نظارتی برای ردیابی جابجایی‌ دارایی‌های دیجیتال ایجاد کند.

این ابزار علاوه بر جمع‌آوری پایگاه داده‌ای از والت‌های به‌کاررفته در فعالیت‌های غیر قانونی، وظیفه نظارت بر رفتار کاربران فعال در بازار ارز‌های دیجیتال را برای شناسایی هویت آن‌ها بر عهده دارد.

مشخصات دقیق کاربران بازار رمزارزها به هدف ارزیابی نقش آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی و تشخیص احتمال مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های غیر قانونی جمع‌آوری خواهد شد.

به گفته Rosfinmonitoring، این ابزار ردیابی، کیفیت نظارت مالی و تطابق مقدماتی هویت افراد را افزایش  خواهد داد و ایمنی بودجه ملی را تضمین خواهد کرد.

بعد از معرفی بلاک چین شفاف، این اقدام نقطه عطفی دیگر در تلاش‌های روسیه برای ردیابی تراکنش‌ رمزارزها محسوب می‌شود. بلاک چین شفاف یک سال پیش با هدف ردیابی جابجایی دارایی‌های مالی دیجیتال معرفی شده بود.

با توجه به گزارش‌های گذشته، مقامات دولت روسیه در نظر دارد ناشناس ماندن هویت افراد در تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌ کوین و اتریوم یا رمزارزهای دیگری مانند مونرو را کاهش بدهد.

ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال از آگوست ۲۰۱۸ (مرداد ۱۳۹۷) در برنامه کاری Rosfinmonitoring قرار دارد.

شما درباره اقدامات دولت روسیه و آینده ارزهای دیجیتال در این کشور چه دیدگاهی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات