سامسونگ همچنان در بازار جهانی تلویزیون های هوشمند حرف اول را می‌زند

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که سامسونگ همچنان سلطه‌ی کامل بر بازار تلویزیون‌های هوشمند دارد. گفته می‌شود سامسونگ و ال جی الکترونیکس بیش از ۵۰ درصد از کل درآمد حاصل از فروش تلویزیون‌های هوشمند در سطح جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
تبلیغات

به گزارش SamMobile، داده‌های به‌دست آمده از یک شرکت تخقیقاتی نشان می‌دهد که سامسونگ، بازار جهانی تلویزیون‌های هوشمند را تحت سلطه‌ی خود دارد. درحال‌حاضر برخی از آمارهای جدید دراین مورد منتشر شده است که گفته می‌شود سامسونگ و ال جی الکترونیکس بیش از ۵۰ درصد از کل درآمد حاصل از فروش تلویزیون‌های هوشمند در سطح جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

از این ۵۰ درصد، ۳۱ درصد مربوط به فروش سامسونگ و ۱۹ درصد باقی‌مانده را فروش ال جی تشکیل می‌دهد. سایر شرکت مانند سونی با ۹٫۳ درصد و پس از آن تی‌سی‌ال و هایسنس به‌ترتیب فروش ۷٫۴ و ۷٫۳ درصد فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع در سطح جهانی، فروش تلویزیون‌ های هوشمند، ۵۴٫۲ میلیارد دلار درآمد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ داشته است. خرید تلویزیون در طول سال گذشته به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده تا افراد، بیشتر وقت خود را در خانه سپری کند.

طبق داده‌های اولیه، سامسونگ در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱٫۰۳ میلیون تلویزیون هوشمند عرضه کرده است که ۱۰٫۳ درصد بیشتر از رقم سال گذشته در همان بازه‌ی زمانی است. گزارش مذکور نشان‌دهنده‌ی موفقیت بزرگ سامسونگ است و بیشتر به مجموعه‌ی تلویزیون QLED نسبت داده می‌شود که حدود ۴ میلیون از کل محموله‌های ارسالی را تشکیل می‌دهد. افزون‌بر این تلویزیون‌های ۸۰ اینچی سامسونگ نیز با اختصاص ۵۱ درصد سهم بازار در صدر قرار دارند.

بااین‌تفاسیر احتمال دارد که در آینده شرایط کمی متفاوت باشد؛ زیرا کارخانه‌های سامسونگ در ویتنام به‌دلیل محدودیت‌های COVID-19 نمی‌توانند حداکثر کارایی را داشته باشند. این کارخانه‌ها مسئول طیف وسیعی از بازارها از جمله اروپا، آسیا و آمریکای شمالی هستند.

نظر شما درباره‌ی این اخبار چیست؟ به‌نظر شما درآینده نیز سامسونگ می‌تواند بیشترین فروش تلویزیون را تجربه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات