اپل بازگشت کارکنان به دفاتر را تا ژانویه ۲۰۲۲ به تأخیر می‌اندازد

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل به‌دلیل نگرانی از افزایش موارد مبتلا به کووید ۱۹ و ظهور انواع جهش‌یافته، برنامه خود برای بازگشت کارکنان به دفاتر را حداقل تا ژانویه سال آینده میلادی به‌تعویق انداخته است.
تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید، اخیرا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به‌‌علت نوع جهش‌یافته آن، در سراسر جهان ازجمله کشور خودمان با افزایش چشمگیری مواجه است و ظاهرا این موضوع اپل را بر آن داشته است که برنامه بازگشت کارکنان به دفاتر را حداقل پنج ماه دیگر به‌تأخیر بیندازد.

اپل پیش‌ازاین برنامه‌ریزی کرده بود تا اوایل سپتامبر (شهریور) کارکنان را حداقل سه‌ روز در هفته به دفاتر بازگرداند؛ اما دیری نپایید زمان‌بندی یادشده را به‌دلیل برخی انتقادها و گسترش شیوع نوع دلتا کووید ۱۹ تا اکتبر (آبان) به‌تعویق انداخت. اکنون به‌دلیل نگرانی‌های مداوم، این بازه زمانی حداقل تا ژانویه ۲۰۲۲ (اوایل بهمن ۱۴۰۰) عقب افتاده است.

دیردره اوبراین، مدیر منابع انسانی و خرده‌فروشی اپل، در یادداشتی خطاب به کارکنان گفته است که اپل قصد ندارد دفاتر یا فروشگاه‌های خرده‌فروشی‌ باز خود را تعطیل کند؛ اما کارکنان را تشویق می‌کند تا واکسینه شوند. گفتنی است برخلاف سایر شرکت‌ها، اپل هنوز الزام واکسیناسیون کارکنان را اجرا نکرده است. برای یادآوری، گوگل اولین شرکتی بود که از الزام واکسیناسیون برای کارمندانش خبر داد. ساندرا پیچای، مدیرعامل گوگل، چندی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد کارکنان این شرکت قبل از بازگشت به دفاتر به واکسینه‌شدن ملزم خواهند بود.

به‌طورکلی، برنامه‌های اپل برای بازگشت به دفاتر با انتقاد کارکنان اپل روبه‌رو شده است. آن‌ها ادعا می‌کنند این شرکت به کارکنانی که ممکن است کار از راه دور را ترجیح دهند، بی‌توجه است. همان‌طورکه گفتیم، اپل قصد دارد حداقل سه‌ روز در هفته کارمندانش را در دفتر داشته باشد و روزهای باقی‌مانده آنان می‌توانند از راه دور کار کنند.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات