قیمت بیت کوین برای اولین بار بعد از سه ماه، از ۵۰ هزار دلار عبور کرد

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از سقوط ارزش بیت کوین در اواخر ژوئن ۲۰۲۱ (اوایل تیر ۱۴۰۰) و رسیدن قیمت آن به ۲۹ هزار دلار، قیمت این ارز دیجیتال با بیش از ۷۲ درصد رشد به ۵۰ هزار دلار افزایش یافته است.
تبلیغات

قیمت بیت کوین اواخر روز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ با رشدی چشمگیر بعد از سه ماه به ۵۰ هزار دلار رسید و حالا این افزایش قیمت را می‌توان شروعی برای دومین صعود طولانی ارزش آن دانست.

به گزارش کوین تلگراف و طبق داده‌های Bitstamp، ارزش بیت کوین در روز یکشنبه با ۳ درصد جهش به ۵۰ هزار و ۲۷۰ دلار و ارزش بازار آن به ۹۴۳ میلیارد دلار رسید.

با توجه افزایش ذخیره‌ی بیت کوین هولدرها و مؤسسات در زمان افت قیمت، شاخص‌های بلاک چین (روی زنجیره) افزایش تقاضا و کاهش عرضه‌‌ی حتمی این رمزارز را پیش‌بینی کرده بودند و در نهایت مجموعه‌ای از بیشترین افت قیمت بیت کوین و سیگنال مثبت فروش روزانه باعث رشد ناگهانی قیمت بیت کوین شد. هم‌زمان با این رشد قیمت، شاخص ترس و طمع بیت کوین (Bitcoin Fear & Greed Index)، در کمتر از یک ماه از ترس شدید به طمع افراطی تبدیل شد.

شاخص ترس و طمع

این شاخص دو احساس ترس و طمع سرمایه‌گذاران را به‌صورت روزانه، هفتگی و ماهانه اندازه‌گیری می‌کند؛ چرا که بخش مهمی از تصمیمات هر سرمایه‌گذار بر مبنای احساسات یا افکار متأثر از احساسات عمومی گرفته می‌شود.

با توجه مجموع سرمایه‌‌ی ۲٫۲ تریلیون دلاری بازار رمزارزها و طبق داده‌های Coingecko، ماه گذشته را می‌توان نقطه عطفی برای بازار ارزهای دیجیتال دانست. مجموع سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در جریان افت ارزش آن در جولای ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) به زیر ۱٫۳ تریلیون دلار کاهش یافته بود.

بعد از رشد صعودی ارزش بیت کوین و بهبود شرایط بازار ارزهای دیجیتال، قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها مانند کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT) و سولانا (SOL) افزایش یافت و هر کدام از این رمزارزها رشدی دو رقمی تجربه کرد.

شما درباره‌ی رشد قابل توجه بیت کوین چه دیدگاهی دارید؟ آیا این افزایش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات